اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان کردستان:

اجرای قوانین در حوزه جوانان با مشکل روبه‌روست

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان از اجرا نشدن درست قوانین مرتبط با حوزه جوانان و نبود هماهنگی بین دستگاه‌های متولی امور جوانان به عنوان مهم‌ترین مشکلات این حوزه نام برد.

اجرای قوانین در حوزه جوانان با مشکل روبه‌روست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمدالله کریمی ظهر امروز در نخستین جلسه توجیهی کارشناسان و رابطان ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان‌های مختلف کردستان در سنندج، اظهار کرد: قوانین و مقررات بسیاری در حوزه جوانان و در قالب سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله و برنامه پنجم توسعه کشور تدوین شده و بدون شک با اجرایی‌ کردن این قوانین می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

وی افزود: نقص در اجرای قوانین و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی امور جوانان از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی حوزه جوانان به شمار می‌آید که با مدیریتی راهبردی و برنامه‌ریزی منسجم و کاربردی می‌توان این مهم را نیز برطرف کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 22 دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استانی و شهرستان‌ها بوده که متأسفانه به دلیل نبود هماهنگی این دستگاه‌ها اقدمات مهم و گسترده‌ای در حوزه جوانان استان شکل نگرفته‌ است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: بیش از یک سوم جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری کردستان را جوانان تشکیل می‌دهند و همین امر وظیفه دستگاه‌های متولی امر را خطیرتر می‌کند.

وی افزود: بدون شک مدیریت راهبردی تنها نیاز در مبحث برنامه‌ریزی و ساماندهی امور جوانان محسوب شده و فقط با رصد مشکلات و موانع پیش‌روی این حوزه و با تبیین راهبردهای مشخص می‌توان چشم‌اندازی مثبت را در حوزه جوانان استان مجسم کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: تا یک بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت جوانان استان و نیازهای آنان نداشته باشیم نخواهیم توانست برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم لذا این معاونت تدوین بانک اطلاعاتی جوانان نخبه و موفق و فعال‌ کردن ستادهای ساماندهی امور جوانان در همه شهرستان‌ها را در اولویت خویش قرار داده است.

کریمی افزود: متأسفانه در بیشتر شهرستان‌های کردستان سازمان‌های مردم‌نهاد فعالی وجود نداشته و با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی باید بیشتر فعالیت‌های مرتبط با حوزه جوانان توسط این سازمان‌ها اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است پس از فعال‌ شدن ستادهای ساماندهی امور جوانان در همه شهرستان‌ها و مشخص شدن رابطان امور جوانان شاهد تقویت و فعال شدن سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در همه شهرستان‌های کردستان باشیم.

در ادامه این نشست تخصصی کارشناسان معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف اجرایی را برای رابطان شهرستانی ستاد امور جوانان بیان کردند و اعضای نشست نیز مطالبی پیرامون مشکلات و موانع پیش‌روی حوزه جوانان مطرح کردند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول