اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

موتورسواران متخلف گیلان آموزش قوانین ترافیکی می‌بینند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: موتورسواران متخلف و متقاضیان گواهینامه موتورسیکلت گیلان آموزش قوانین ترافیکی را فرا می‌گیرند.

موتورسواران متخلف گیلان آموزش قوانین ترافیکی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی در نشست فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دلایل استقبال مردم گیلان در استفاده از موتورسیکلت، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی استان موجب شده تا بسیاری از مردم برای انجام سفرهای خود از موتورسیکلت استفاده کنند.

وی یکی از دلایل کاربرد این وسیله نقلیه را هزینه کم آن دانست و افزود: این امر موجب شده تا بیشتر اقشار متوسط و پایین جامعه از موتور استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه ماده 20 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی راکبان موتورسیکلت‌ را ملزم به استفاده از کلاه ایمنی کرده است، تصریح کرد: صدمات سر و گردن عامل عمده فوت و صدمات شدید و ناتوانی موتورسواران است.

وی با اشاره به اینکه چگونگی نگرش افراد نسبت به ایمنی راه به ویژه در استفاده از کلاه ایمنی تأثیر زیادی دارد، ابراز کرد: غالب راکبان موتورسیکلت‌ها با استفاده نکردن از کلاه ایمنی تصور می‌کنند در حمل و نقل و مسافت‌های کوتاه دچار سانحه نمی‌شوند که این نگرش اشتباه بوده و باید تغییر پیدا کند.

امینی تغییر دانش و نگرش در استفاده از کلاه ایمنی را موجب تغییر در رفتار ترافیکی دانست و بیان کرد: کارشناسان پلیس راهور در این راستا برای ارتقای فرهنگ ترافیکی به ویژه استفاده از کلاه ایمنی متقاضیان اخذ گواهینامه موتورسیکلت و موتورسواران متخلف را قبل از ترخیص مورد آموزش قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم راکبان موتورسیکلت‌ها با سرلوحه قرار دادن قوانین ترافیکی بستر امنی را برای تمام شهروندان فراهم کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول