اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

6800 دانش‌آموز همدانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: امسال 6 هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

6800 دانش‌آموز همدانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: ایام محرم فرصتی است تا قیام عاشورا و ولایت‌پذیری امام حسین(ع) را در مدارس برای دانش‌آموزان بیان کنیم چراکه در عاشورا خیلی از داشته‌هایمان را می‌توانیم پیدا کنیم

وی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: تعدادی از این دانش‌آموزان تاکنون اعزام شده‌اند و مابقی نیز تا پایان سال به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد و روند اثرگذاری راهیان نور را بعد از برگشت دانش‌آموزان از این سفر معنوی شاهد هستیم که تأثیرات مثبت و روشنی را بر ذهن و فکر و رفتار دانش‌آموزان دارد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در راستای فرهنگ‌سازی راهیان نور هر چه انجام دهیم کم کرده‌ایم عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را داشته باشیم تا این امر مهم ادامه پیدا بکند و در کنار آن نیز مراقبت‌های لازم صورت بگیرد و هر کسی که در بحث راهیان نور خدشه‌ای را وارد کند در حق خون شهدا اجحاف کرده است.

وی با اشاره به پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس تأکید کرد: هیچ مدیر مدرسه‌ای نباید نگاه درآمدزایی به بوفه مدارس داشته باشد و از این امر برای کسب درآمد در مدارس استفاده کند.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: 62 درصد پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس راهنمایی و 50 درصد در مدارس متوسطه دایر است و در بحث ابتدایی نیز استفاده از تغذیه‌های خانگی برای دانش‌آموزان باید به صورت فرهنگ در بیاید چرا که حذف بوفه در مدارس ابتدایی امکان‌پذیر نیست اما باید در سالم‌سازی این محیط تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان همدان یادآور شد: در ارتباط با سرویس‌های بهداشتی و بوفه‌ها و تعداد دانش‌آموزان باید مسئولان امر آمار مشخصی داشته باشند تا بتوانیم یک افق میان‌مدتی را تعریف و برای سال‌های آینده نیز پیشنهاد‌ها را بررسی کنیم و همچنین دسترسی به آب گرم نیز بحث بسیار مهمی است که در مدارس و مساجد باید توجه جدی به آن داشته باشیم.

وی در رابطه با مدارس خاص قرآنی افزود: امسال برای نخستین بار مدارس خاص قرآنی ایجاد و در حال بهره‌برداری است و 682 دختر و 442 پسر در این مدارس مشغول به آموزش هستند و بحث اصلی ما در این مدارس کار کیفی است.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش گفت: نظارت بیشتر در مدارس روستایی، ارائه تغذیه سالم در بوفه‌ها و بازدید از مدارس خاص قرآنی در این جلسه مصوب شد.

انتهای پیام/89007/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول