اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه دوم محرم

ضریح مطهر امام حسین(ع) مهمان آبادانی‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: در دهه دوم محرم ضریح مطهر امام حسین(ع) وارد آبادان می‌شود.

ضریح مطهر امام حسین(ع) مهمان آبادانی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) که در قالب جلسه فرهنگ عمومی شهرستان و در سالن اجتماعات فرمانداری منطقه برگزار شد، با اشاره به حضور یک روزه ضریح امام حسین(ع) در شهرستان آبادان اظهار کرد: ضریح مطهر سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) در نیمه دوم محرم وارد شهرستان شده و به مدت یک روز برای زیارت عاشقان و رهروان راهش مهمان آبادانی‌ها خواهد بود.

وی افزود: در حدود 200 سال پیش ضریح مطهر امام حسین(ع) تعویض شده و ضریح جدید به دست توانمند ایرانی‌ها ساخته شده و کارشناسان تخمین می‌زنند که در حدود 300 سال دوام داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان ادامه داد: در نظر داریم این مهمان گرانقدر را در یک مسیر طولانی در شهر به حرکت درآورده تا شهروندان آبادانی بتوانند زیارت خود را با فراغ بال به انجام برسانند.

وی با اشاره به محل به حرکت درآوردن ضریح مطهر امام حسین(ع) اظهار کرد: حرکت ضریح مطهر امام حسین(ع) از زیارتگاه سیدعباس در منطقه آغاز شده و سپس در مصلای بزرگ شهرستان اسکان داده می‌شود.

ایلخاص‌زاده اضافه کرد: این حرکت تاریخی ممکن است در 200 تا 300 سال آینده تکرار نشود بنابراین فرصت مغتنمی است که همه شهروندان و مسئولان در کنار یکدیگر برای میزبانی و بدرقه این مهمان ارجمند تلاش کنند.

وی ادامه داد: ضریح مطهر مرقد امام حسین(ع) در یک محفظه شیشه‌ای ضد گلوله در خودرویی به حرکت درآمده و شهروندان می‌توانند در مسیر حرکت این خودرو ضریح را از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده عالی استاندار خوزستان در شهرستان آبادان با اشاره به تقدیم نذورات شهروندان گفت: مبنای کار در ورود این ضریح مطهر به شهرستان آبادان تقدیم نذورات شهروندان نبوده و همه اعضا و مدیران اجرایی شهرستان درصدد حفظ حالت معنوی این حضور در بین مردم هستند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: شهروندان با جمع‌آوری 300 خشت طلا در عرض 13 ماه برای ساخت ایوان حرم مطهر امام علی(ع) علاقه و ارادت خود را به خاندان پیامبر اسلام(ص) نشان داده‌اند.

ایلخاص‌زاده در پایان گفت: همه مسئولان با همکاری شهروندان باید شرایطی را ایجاد کرده تا در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این حضور در شهرستان آبادان و ثبت یک روز تاریخی در برگ‌های تاریخ منطقه کوشا باشند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول