اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

شهرستان نکا کمبود مبلغ دینی ندارد / فعالیت بیش از 100 هیئت مذهبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: مساجد نکا کمبود مبلغ دینی ندارند و برنامه مدونی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در نکا وجود دارد.

شهرستان نکا کمبود مبلغ دینی ندارد / فعالیت بیش از 100 هیئت مذهبی

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: شهرستان نکا اعزام به شهرستان‌های دیگر استان در طول ماه‌های مختلف ندارد و تمام روستاها و شهر ما داری مبلغ دینی است.

وی اظهار داشت: تمام روحانیون و مبلغان ما دارای برنامه سالانه در این مورد هستند و هیئت امنای مساجد در طول سال می‌دانند که در چه ماهی کدام روحانی در مسجدشان منبر دارد.

به گفته الیاسی، تمام نقاط تبلیغی در سطح شهرستان شناسایی و مبلغان نیز برای امر بزرگ تبلیغ در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان در طول سال ساماندهی می‌شوند.

‌وی تصریح کرد: امسال از برنامه‌های مهم سازمان گردهمایی بزرگ مبلغان در پیش از ماه محرم بوده است که واقعیت‌های عاشورا و همچنین فرهنگ‌سازی عزاداری‌ها و دسته‌روی‌ها، جلوگیری از بدعت‌ها و خرافات در عزاداری سید‌الشهدا (ع) در این مراسم بازگو شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به فعالیت بیش از 100 هیئت مذهبی در نکا تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در فرهنگ‌سازی تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر رسالت ارزشمندی برعهده دارند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری هدف اصلی عمومی‌سازی فرهنگ تذکر زبانی است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر، بیان و تبیین سیره اهل بیت (ع) و اهداف قیام امام حسین (ع) از جمله اهدافی است که در برنامه‌های مختلف ماه محرم باید مورد توجه مداحان و مبلغان قرار گیرد.

الیاسی اظهار داشت: به روحانیون مستقر و هجرت ابلاغ شد که تمام تلاش و سعی خویش را برای بیان درست و صحیح ابعاد مختلف واقعیت‌های عاشورا و اهداف رسالت مهم سیدالشهدا (ع) تبیین و نحوه صحیح عزاداری آن امام همام را به مردم بازگو کنند.

وی افزود: هیئت و تشکل‌های مذهبی باید علاوه بر فعالیت‌های متداول در هیئت، پیرامون احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز فعالیت داشته باشند و در این راستا تنها به شور حسینی اکتفا نشود بلکه طی طریق در مکتب امام حسین (ع) باید شور همراه با شعور حسینی باشد.

انتهای پیام/86002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول