اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

انگیزه‌های مادی تأثیری در فعالیت‌های مبلغان نداشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با وجود کمبود بودجه و عدم پرداخت حق‌التبلیغ مبلغان اصفهانی، حضور پرشور آنها برای ثبت‌نام نشانه آن است که انگیزه‌های مادی نقشی در فعالیت‌های تبلیغی آنها ندارد.

انگیزه‌های مادی تأثیری در فعالیت‌های مبلغان نداشته است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صافی‌اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری پرشور مجمع مبلغان دفتر اصفهان با موضوع اعزام مبلغان در ماه محرم اظهار کرد: پس از برگزاری این مجمع در هفته گذشته که آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان برای آنها سخنرانی و راهنمایی‌های لازم را ارائه کردند، حدود 850  مبلغ را به 17 استان کشور اعزام کردیم.

وی افزود: این مبلغان تنها به عشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رنج سفرهای تبلیغی را به جان می‌خرند و در این شرایط سخت اقتصادی از وقت، توان، دانش و مهارت خویش برای اعتلای فرهنگ شیعی مایه می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این افراد با توجه به کمبود بودجه سازمان هیچ‌گونه توقع و چشم‌داشتی ندارند و بهترین اجر و مزد خود را رضایت امام زمان(عج) می‌دانند.

وی مکتب گران‌سنگ حسینی را یگانه راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات امروز جهان اسلام دانست و تاکید کرد: مطابق روایات برترین و گاهی یگانه مسیر تعالی انسان‌ها، قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) و غرق شدن در مکتب انسان‌ساز حسینی(ع) است.

حجت‌الاسلام  صافی اصفهانی با اشاره به اینکه در روایات داریم که امام حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات معرفی شده‌اند، ادامه داد: گرچه ائمه(ع) نور واحد هستند و همگی چراغ هدایت به حساب می‌آیند اما هرکدام با توجه به شرایط زمانه جنبه‌ای از شخصیتشان تجلی پیدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: محرم ماه درس‌آموزی از مکتب سیدالشهدا(ع) است که این مکتب نقشه و راه پیشرفت مسلمانان و بلکه تمام بشریت را به روشنی مشخص ساخته است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول