اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری منوجان:

مبلغان در ماه محرم قبح مفاسد اجتماعی را بیان کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری ‌منوجان گفت: در ماه محرم از بروز هرگونه مفاسد اجتماعی جلوگیری به عمل آید و در قالب سخنرانی‌های جامع بر‌اساس روایات اسلامی قبح اینگونه مسائل بیان شود.

مبلغان در ماه محرم قبح مفاسد اجتماعی را بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام حسین شکوهی‌نسب بعداز ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان فلسفه قیام امام حسین (ع) را اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: همگی باید در راستای برگزاری مراسم عزاداری در مسیر اصلاح جامعه گام برداریم.

وی با تأکید بر توجه به محتوا و کیفیت عزاداری‌ها افزود: باید در بحث کیفیت عزاداری‌‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که مؤثر و کارساز بوده و از محتوای اصلی آن فاصله نگیریم.

شکوهی‌نسب با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های تبلیغی استفاده بهینه کنیم، تصریح کرد: همه دست‌‌اندرکاران تلاش کنند تا در ماه محرم از بروز هرگونه مفاسد اجتماعی جلوگیری به عمل آید و در قالب سخنرانی‌های جامع براساس روایات اسلامی قبح اینگونه مسائل بیان شود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا در ماه محرم ابراز داشت: همچنین باید پیام عزاداری‌های این ماه بر اساس فرهنگ عاشورا به دور از هرگونه انحراف به مردم ابلاغ شود.

شکوهی‌نسب بیان داشت: اگر واعظان به تناسب نیاز هر جمع در محله، شهر و روستا پیام‌رسانی کرده و بر اساس آن سخنرانی کند، می‌تواند، مقابل بسیاری از مفاسد اجتماعی را سد کرده و مردم را به راه راست هدایت کند.

وی اذعان داشت: اگر از ظرفیت‌های تبلیغی به جا و مناسب استفاده شود، میتوان، بسیاری از افراد را که از معنویات فاصله گرفته و دچار خطا و اشتباه شده‌اند به راه راست بازگرداند.

علی بیت‌اللهی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان منوجان نیز با بیان اینکه اهمیت ماه محرم بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: این ماه در تمام عالم در میان مسلمانان و غیر مسلمانان از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر عاشقان و شیعیان امام حسین (ع) کسان دیگری نیز هستند که به واسطه عظمت وجود ایشان به وی احترام می‌گذارند و دارای اهمیت خاصی است.

بیت‌اللهی تصریح کرد:‌ دشمنان در تلاش هستند تا مردم را از قرآن و عاشورا جدا کرده و میان آنان فاصله بیندازند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی ابراز داشت: بحث امر به معروف و نهی از منکر باید فلسفه کار ما باشد و آن را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری کنیم تا به نتایج خوب و ارزنده‌ای دست پیدا کنیم.

بیت‌اللهی با تأکید بر آسیب‌شناسی عزاداری‌‌های ماه محرم بیان داشت: نباید این امور تنها در قالب دستورالعمل و بخشنامه باشد، بلکه باید تلاش کرد، آن را در میان نوجوانان و جوانان عملی کرد تا به اهداف مورد نظر دست یافت.  

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان منوجان با تأکید بر اینکه نباید مسائل را به مردم دیکته کرد، گفت: در ابتدای کار باید از این مباحث را با استدلال صحیح و منطقی از خانواده آغاز کرد تا به مرور در اجتماع و کشور نهادینه شود.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی در مدرسه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در ایام محرم برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است که اثرهای معنوی و تربیتی خاصی دارد.

انتهای پیام/80006/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول