اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خبر داد

دعوت از 50 مبلغ برای حضور در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: ماه محرم امسال 50 نفر از مبلغان دینی برای انجام امر تبلیغ در زمینه ماه محرم به آذربایجان‌غربی دعوت شده‌اند.

دعوت از 50 مبلغ برای حضور در آذربایجان‌غربی

علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه نیت برخی از واقفان در آذربایجان‌غربی در تبلیغ است اموالی که برای این منظور وقف شده‌اند در ماه محرم در زمینه تبلیغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از واقفان اموال خود را برای عزاداری سیدالشهدا وقف کرده‌اند، تصریح کرد: برای اجرای نیت واقفان 50 نفر از مبلغان و علمای قم برای حضور در استان و انجام تبلیغ در خصوص ماه محرم دعوت شده‌اند.

مصائبی با بیان اینکه این مبلغان با حضور در اماکنی که مردم در آن حضور دارند به رشادت‌ها و اهداف قیام امام حسین (ع) می‌پردازند، افزود: مبلغ‌های دعوت شده از قم در محل‌های مختلف با اولویت بقاء متبرکه حضور می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برخی از وقف‌ها نیز در زمینه اطعام عزاداران حسینی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل اوقاف استان از محل درآمد این موقوفات اقدام به اطعام عزاداران در ماه محرم می‌کند.

مصائبی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام گرفته توسط این اداره کل، گفت: در دهه ولایت نیز در بقای متبرکه و تکایا شاهد سخنرانی و قرائت عهدنامه بودیم.

وی برگزاری دعای ندبه در امامزاده‌ها، راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و ... را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد.

انتهای پیام/ 61001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول