اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

دوران مسئولیت شوراها سنوات بیمه‌ای محسوب شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: دوران مسئولیت شوراها سنوات بیمه‌ای و خدمتی در نظر گرفته شود.

دوران مسئولیت شوراها سنوات بیمه‌ای محسوب شود

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ین جفا در حق شوراست که بعد از چهار سال خدمتگزاری حتی حضور آنها سنوات خدمتی و بیمه‌ای محسوب نمی‌شود در حالی که امروز وقتی کارگری را برای کاری برمی‌گزینند در وهله اول سعی می‌کنند مسائل بیمه‌ای و سنواتی او را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: گاه شوراها از کارگران شریف نگهبان یک کارگاه و کارخانه نیز مظلوم‌تر بوده و حق و حقوقشان نادیده گرفته شده که در این باب از مجلس انتظار داریم در قالب طرحی از طریق کمیسیون شوراها در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهد تا سنوات خدمتی شوراها در سوابقشان محسوب شود.

رئیس شورای شهر اردبیل به محدود بودن حق جلسه برای اعضای شورا اشاره کرد و یادآور شد:‌ تنها 50 ساعت برای اعضای شورا حق جلسه در نظر گرفته‌اند در حالی که با 50 ساعت نمی‌توان دردی را درمان کرده و معضلی را علاج کرد.

سرداری گفت:‌ اگر همکاران ما بیش از این در جلسات و برنامه‌های مختلف و حتی ماموریت‌ها حضور پیدا کنند حق و حقوقی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و این خود بدون در نظر گرفتن امتیازات و مشوق‌‌ها مشکل‌آفرین بوده است.

این مسئول به مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان در خصوص استعفای کاندیداهای شورای شهر و احتمال سوء استفاده از برخی جایگاه‌ها در دوره خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: در آستانه انتخابات گاه قوانین و مقررات به گونه‌ای تدوین شده که هر حرکت خدمتگزاری به مردم را سوء استفاده و یا جنبه تبلیغاتی تلقی می‌کنند که این نهایت جفا در حق شوراست که نیت خیر‌خواهانه آنها را با سوء برداشت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی تفسیر کنند.

شوراها عیدانه نمی‌گیرند

رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: شورا به عنوان تنها نهاد قانونی در این کشور بر خلاف سایر کارکنان از عیدانه و پاداش محروم هستند و ما هیچ راهکاری را نداریم که برای اعضای شورای شهر پاداش و عیدی پایان سال در نظر بگیریم.

سرداری تصریح کرد: در هر گوشه‌ای از این کشور وقتی کارمند و کارگزاری را به کار می‌گیرند در چند نوبت و حداقل در پایان سال پاداشی برای وی برای قدردانی از زحماتش در نظر می‌گیرند، اما گویی این مسئله در حوزه شوراها مورد ارزش‌گذاری واقع نشده و به آن بها داده نشده است.

این مسئول به برخی بدگمانی‌ها و سوء نگاه‌ها در حوزه خدمت‌رسانی اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که باید با خوش‌گمانی به حرکت‌ها و اقدامات نگاه کرد عده‌ای همیشه سعی می‌کنند از منظر بدگمانی کارها و عملکرد دیگران را زیر‌سئوال ببرند.

رئیس شورای شهر اردبیل با انتقاد از جذب نشدن اعتبارات دولتی برای شهرداری اردبیل به رغم تلاش‌ها و انجام وظایف خطیر تاکید کرد: در حالی که از منابع دولتی سال 86 حدود 16 میلیارد تومان برای شهرداری اردبیل در نظر گرفته شد در زمان صابری این رقم به 1.5 میلیارد تومان رسید در حالی که انتظار می‌رفت سال به سال این رقم افزایش یابد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: انتظار ما این است که در تجلیل از زحمات شورا و شهرداری در نیمه اول امسال در حد وسیع و چشمگیر حمایت‌های دولتی نیز در حد قابل قبول انجام شود تا شهرداری اردبیل بتوانند بخشی از نارسایی‌های خود را از این طریق جبران کند.

انتهای پیام/62005/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول