اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان خبر داد

تصویب 52 میلیارد تومان طرح کشاورزی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان از تصویب 52 میلیارد و 450 میلیون تومان برای 2 هزار و 148 طرح در شعب بانک کشاورزی در این استان خبر داد.

تصویب 52 میلیارد تومان طرح کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حسین حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان، استان کشاورزی است و باید در رتبه نخست پرداخت تسهیلات در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی نیازمند مولفه‌های مختلف است، افزود: تعداد 2 هزار و 148 فقره طرح کشاورزی به مبلغ 52 میلیارد و 450 میلیون تومان تاکنون در شعب بانک کشاورزی گیلان مصوب شده است.

حسینی به انعقاد هزار و 906 فقره طرح به مبلغ 40 میلیارد تومان در شعب بانک کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: مبلغ 35 میلیارد و 100 میلیون تومان برای ‌هزار و 816 فقره طرح تاکنون عقد قرارداد شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان تصریح کرد: طرح‌های مصوب کشاورزی گیلان از مبلغ 12 میلیارد تومان در دو ماه گذشته، به مبلغ مذکور افزایش پیدا کرده است.

وی فاصله بین مصوبه و پرداخت تسهیلات را مربوط به مسائل مختلف دانست و بیان کرد: تامین کسری تضمین، تامین سهم آورده، تمدید مهلت مجوز و ماندگاری طرح در دفترخانه از جمله موارد فاصله بین مصوبه و پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی است.

حسینی بخشی از عدم عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات را مربوط به نبود ماشین‌آلات کشاورزی در استان خواند و ابراز کرد: تحقق شروط مصوبه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد فاصله بین مصوبه و مبلغ پرداختی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان خواستار تامین آب مورد نیاز طرح‌های پرورش ماهی شد و اذعان کرد: تامین بلندمدت آب برای انعقاد قرارداد طرح‌های کشاورزی حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت 70 درصد منابع مورد نیاز طرح‌های کشاورزی از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، اذعان کرد: صندوق مذکور ضمانت‌نامه را سهل‌تر از دیگر بانک‌ها صادر می‌کند.

حسینی همچنین سهم بخش کشاورزی گیلان در صندوق توسعه ملی را 317 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تعداد 20 طرح کشاورزی به مبلغ 55 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/84001/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول