اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران شد / دریافت 100 میلیارد تومان موقوفه در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مردم ولایتمدار مازندران با داشتن بیش از 13 هزار موقوفه در رتبه سوم کشور، گوی سبقت را ربودند.

علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران شد / دریافت 100 میلیارد تومان موقوفه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ وقف از افتخارات اسلام است.

وی با بیان اینکه از منظر اسلام وقف راهگشایی برای اوضاع مادی و معنوی جامعه است، تصریح کرد:‌ هرچند که در هیچ‌ یک از آیات قرآن به طور مستقیم به موضوع وقف اشاره نشده است اما علما از سیره زندگی ائمه به اهمیت وقف دست یافته‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در کشور ما وقف از گذشته دور دارای اهمیت است، افزود:‌ مردم ولایتمدار مازندران با داشتن بیش از 13 هزار  موقوفه در رتبه سوم کشور، گوی سبقت را ربودند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از موقوفات بر اطعام دهی در ماه محرم و صفر است، گفت:‌ مازندران با دارا بودن هزار و 322 بقاع متبرکه از این منظر در کشور دارای رتبه دوم است.

سهرابی با اشاره به دریافت هزار و 16 سند برای موقوفات به ارزش یکصد میلیارد تومان طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد:‌ 35پروژه عمرانی نوسازی و بازسازی موقوفات هم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اوقاف، مسائل فرهنگی است، ادامه داد: اجرای کنگره حضرت فاطمه (س) از برنامه‌های امسال اوقاف مازندران است.

سهرابی با اشاره به اینکه آرزو داشتم مسابقات کشوری اوقاف در مازندران برگزار شود، تصریح کرد:‌ اجرای این برنامه هم در سال جاری به مازندران واگذار شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: طی پنج سال خدمت در مازندران تنها 15 روز از مرخصی استفاده کردم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ستار علیزاده به سمت سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران منصوب شد.

این مراسم با حضور سرپرست اوقاف کشور برگزار شد.

انتهای پیام/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول