اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

ایران اهل مذاکره با آمریکا نیست/ ملت ایران در برابر مشکلات صبور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: ایران اهل مذاکره با آمریکا نیست و ملت ایران مقابل تمام مشکلات از جمله اقتصادی صبور بوده، هست و خواهد بود.

ایران اهل مذاکره با آمریکا نیست/ ملت ایران در برابر مشکلات صبور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه عده‌ای خواستار مذاکره ایران با آمریکا هستند، ابراز کرد: ملت مسلمان ایران برای دین خویش بهای بسیار ارزشمندی پرداخته است و به این راحتی از هدف خود دست نخواهد کشید و بر اعتقادات خود پایبند خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه شعار ملت ایران همان شعار "هیهات من‌الذله" خواهد بود که امام حسین (ع) راهش را با این هدف انتخاب کرده، اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران حسینی است و اهل مذاکره با آمریکا نخواهد بود.

امام جمعه شهر الوند هدف آمریکا از طرح مذاکره با ایران را ضربه زدن به ایران معرفی و تصریح کرد: ملت مسلمان ایران پیرو امام حسین (ع) بوده و اهل مذاکره با آمریکا نیستند.

عادل‌پور در ادامه در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی عنوان کرد: مسئولان باید نظارت خویش را بیشتر کرده و با محتکران برخورد کنند تا مقابل گرانی‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران در مقابل تمام مشکلات بسیار صبور بوده، هستند و خواهد بود اظهار کرد: ملت ایران خواستار برخورد عادلانه با گران‌فروشان هستند.

امام جمعه شهر الوند لازمه پیشرفت کشور را هم‌دلی، وحدت و هم‌فکری دانست و تصریح کرد: مسئولان ساعات اداری را فراموش کنند و در تمام اوقات مشغول خدمت‌رسانی به مردم باشند.

عادل‌پور ادامه داد: مسئولان اداراتی همچون گازرسانی و برق باید در فصول سرما به ویژه زمستان با تلاش بیشتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند و خدمات خود را افزایش دهند.

وی عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین (ع) را برای بقای دین و شفای مسلمانان معرفی و تصریح کرد: ایثارگری و از خود گذشتگی امام حسین (ع) موجب شد تا دین باقی بماند.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس دین و قیام امام حسین (ع) بوده و ایشان برای احیای این مهم قیام کرده اذعان کرد: منتظران امام زمان (عج) نیز باید یکدیگر و دیگران را امر به انجام معروف کنند و از انجام کارهای زشت و ناپسند باز دارند.

هرچه به آخرالزمان نزدیک می‌شویم، عظمت عاشورا برجسته‌تر می‌شود

وی خطاب به خادمان هیئت‌های مذهبی امام حسین (ع) اذعان کرد: باید مراقب باشید تا مبادا پاداش اعمال خود در برنامه‌های هیئت‌‌های عزاداری امام حسین (ع) دچار آفت شود.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: کارهایی که برای رضای خداوند و با خلوص نیت انجام می‌شود، بسیار ارزشمند و با پاداش خواهد بود و در روایات آمده است که اعمال خیر معادل 90 حج و عمره مقبول است.

عادل‌پور با بیان اینکه خدمت به هیئت امام حسین (ع) معادل آمرزش اعمال انسان است، تصریح کرد: خداوند به هر کس که به مجلس عزاداری امام حسین (ع) رونق بخشد و در آن زحمات فراوانی انجام دهد، پاداش اخروی می‌دهد.

وی تأکید کرد: مداحان اهل بیت در هیئت‌های مذهبی باید اصول و فروع دین و ابعاد مختلف نهضت امام حسین (ع) را مطرح کنند.

امام جمعه شهر الوند خاطرنشان کرد: تربت امام حسین (ع) و اشک ریختن در مجلس امام حسین (ع) موجب شفای بیماران می‌شود.

عادل‌پور با اشاره به اینکه امام حسین (ع) دوست ندارد مؤمنان را غمگین ببیند، اظهار کرد: در ماه محرم باید به عزاداری امام حسین (ع) پرداخت.

وی عنوان کرد: هنگام زیارت امام حسین (ع) چهار هزار فرشته به پیشواز وی آمده و در پایان او را تا خانه‌اش بدرقه می‌کنند.

امام جمعه شهر الوند دهه محرم را دهه توبه و ندامت دانست و تأکید کرد: باید قدر عظمت عاشورا را دانست و از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: باید در همه امور زندگی، تقوای الهی وجود داشته باشد.

عادل‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امید است نهضت عاشورا در جامعه و جهان رشد یافته و موجبات ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورد.

لازم به ذکر است در پایان آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، راهپیمایی مردم شهر الوند همگام با ملت قهرمان و غیور ایران اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین غزه صورت گرفت.

در این راهپیمایی شعارهایی نظیر "مرگ بر اسرائیل" ، "مرگ بر آمریکا" ، "سکوت هر مسلمان/ خیانت است به قرآن" و "غزه غرق خون است/ اسرائیل سرنگون است" توسط مردم شهیدپرور الوند سر داده شد و آنان انزجار خود را از رژیم اشغال‌گر قدس نشان دادند.

انتهای پیام/77007/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول