اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

طرح مذاکره با آمریکا مثل ریختن نفت به چراغ دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با بیان اینکه آمریکا در مذاکره با هر کشوری از جایگاه ابرقدرت وارد می‌شود اما ایران اهل مذاکرات از پیش تعیین شده نیست، گفت: در شرایط فعلی طرح مذاکره با آمریکا شبیه نفت ریختن به چراغ دشمن است.

طرح مذاکره با آمریکا مثل  ریختن نفت به چراغ دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به بحث‌های مطرح شده در خصوص مذاکره با آمریکا اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا فرموده‌اند: «ما اهل مذاکره‌ایم، بله، اما نه با آمریکا. علت هم این است که آمریکا صادقانه مثل یک مذاکره‌کننده‌ معمولى وارد میدان نمی‌شود.»

خطیب جمعه مهربان گفت: آمریکا مثل یک ابرقدرت وارد مذاکره می‌شود، ما هم با ابرقدرت مذاکره نمی‌کنیم بنابراین آمریکا ابرقدرتى، تهدید و تحریم را براى مذاکره با هدف مشخص بگذارد کنار، و فرض نکند که باید مذاکره به آنجا برسد.

وی تصریح کرد: آمریکا در طول تاریخ نشان داده است که اگر  کشوری از موضع ضعف وارد مذاکره با او شود بیشتر سختگیری می‌کند و با هر قدم عقب‌نشینی بیشتر عرصه را بر طرف مذاکره‌کننده تنگ می‌کند و در شرایط فعلی طرح مذاکره با آمریکا شبیه نفت ریختن به چراغ دشمن است که امیدواریم بیشتر در این خصوص دقت شود.

واردات کالاهای لوکس به کشور توجیهی ندارد

امام جمعه مهربان در ادامه به بحث گرانی‌های اخیر و وارد آمدن فشار اقتصادی بر اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: نوسانات اخیر ارزی که تاثیر مستقیمی بر بازار کالا و اقتصاد کشور دارد بیش از آنکه به تحریم‌ها مربوط باشد به سوء مدیریت و سوء تدبیر مدیران دست‌اندرکار مربوط است.

خطیب جمعه مهربان، عدم هماهنگی قوای سه‌گانه در مدیریت بازار ارز، عدم مدیریت مناسب مدیران اقتصادی، واردات کالاهای لوکس و گران‌قیمت به کشور، عدم حمایت از تولید داخلی و عدم حمایت و شاید نوعی بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی از جمله عواملی هستند که بازار نوسانات در بازار ارز شده و در نتیجه گرانی در بازار حاکم شده است.

جلیلی با اشاره به اقدام اخیر قوه قضائیه در دستگیری 16 تن از عوامل اخلال‌کننده در بازار ارز و تقدیر و تشکر از این حرکت قوه قضائیه خواستار همراهی و همدلی قوای سه‌گانه در مدیریت بازار ارز شد تا امنیت اقتصادی کشور به وسیله عده‌ای دلال و سودجو دچار خدشه و بحران نشود.

امام جمعه مهربان همچنین با اشاره به برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متهمان مشهور و تقدیر و تشکر و دفاع از عملکرد قوه قضائیه در این خصوص، خواستار تداوم این گونه اقدامات شد که در بالا رفتن اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بسیار موثر است و مجدداً از قوه قضائیه خواست که برای جلوگیری از وارد آمدن فشار بیشتر به مردم، اقدامات سریع و قاطعانه‌ای با عوامل اخلال و اختلال در بازار ارز داشته باشند.

خطیب جمعه مهربان، اهانت به مقدسات اسلامی را نشانه‌ای از شکست دشمنان در صحنه بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: این اقدام نه تنها به مقدسات و راه پیش‌روی مسلمانان ضربه نزد، بلکه موجب تقویت بیداری و اتحاد مسلمانان و نیز خنثی شدن توطئه‌های باطل شد و برتری جبهه حق نسبت به باطل را بیش از پیش نمایان کرد.

جلیلی تاکید کرد: هر چند انتشار فیلم اهانت به پیامبر اسلام(ص) قلب 1.5 میلیارد نفر مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه‌دار کرد ولی دشمنان نیز متوجه این قضیه شدند که اگر مسلمانان در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند ولی در اصول با هم مشترک هستند و اجازه اهانت به مقدسات خود را نمی‌دهند، ضمن آنکه این اقدام باعث شد تا مسلمانان از فرصت به دست آمده برای دفاع از سیره پیامبری استفاده کنند که عدالت و انصاف را رواج می‌داد و در مقابل ضعیفان فروتن بود.

امام جمعه مهربان 14 مهر روز دامپزشکی، 16 مهر روز جهانی کودک و 17 مهر روز جهانی پست را گرامی داشت و با تبریک این 3 مناسبت از زحمات تمامی فعالان این عرصه‌ها قدردانی نمود.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 20 مهر روز کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های مناسب تلاش شود تا جلوی صدمات و خسارات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی گرفته شده و یا حداقل کاهش یابد. 

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول