اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج نیکی‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج نیکی‌ها و اصلاح جامعه از زشتی‌ها می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر موجب ترویج نیکی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلماس اظهار داشت: امر به معروف، امر به خوبی‌ها و آنچه که فطرت انسانی آن را خوب می‌داند، است و نهی از منکر،‌ نهی از بدی‌هاست، بدی‌هایی که فطرت انسان آن را بد می‌داند.

وی با تأکید بر این که کسانی که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند، باید با روش اسلامی آشنا شوند، افزود: وظیفه‌ای که آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌دهند، باید با برخورد اسلامی و رفتاری خوب و نرم باشد و اگر این کار با روش تند توأم باشد، موجب بدترشدن فرد می‌شود.

موسوی شناخت شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را از الزامات احیای این واجب الهی بیان داشت و گفت:‌ امروز ما در جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم، در این جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر نباید احساس بی‌پناهی کنند، تک تک افراد که بر اساس روش‌های درست امر به معروف و نهی از منکر ‌عمل می‌کنند، باید پناهی را برای خود احساس کنند.

وی ادامه داد: عمل به وظیفه دینی، ‌سیاسی و انقلابی تمامی نهاد‌های فرهنگی کشور در راستای ترویج شعائر اسلامی و مقابله با مصادیق منکر در ابعاد مختلف اخلاق، سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی از اولویت‌های مردم و مسئولین نهادها در راستای اجرای این فریضه مهم الهی در جامعه باید باشد.

خطیب جمعه سلماس در پایان خاطرنشان کرد:‌ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به کربلا رفت و تمام آنچه که بر آن حضرت گذشت، در راستای احیای این فریضه الهی بود، از این رو باید در مسیر این امام همام حرکت کرده و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم.

انتهای پیام/61008/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول