اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دانسفهان:

هیئت‌ها مروج فریضه امر به معروف باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دانسفهان گفت: هیئت‌های عزاداری باید مروج فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند.

هیئت‌ها مروج فریضه امر به معروف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام حسین انصاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دانسفهان با تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: تلاش برای احیای امر معروف و نیز تبیین دین الهی مهم‌ترین اهدافی بودن که اباعبدالله برای تحقق آن گام در وادی کربلا نهاد و خود و خانواده خویش را فدای این رسالت بسیار مهم کرد.

امام جمعه دانسفهان افزود: امروز اشاعه این فرهنگ پایدار و شناساندن و تبیین حادثه کربلا بر عهده تمام مبلغان و افراد شاخص دینی است.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها و دسته‌ها در ایام محرم حسینی باید مروج فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند، تصریح کرد: ضرورت دارد که از تمام امکانات و توانمندی‌های کشوری برای احیای این فریضه واجب استفاده کرد.

امام جمعه دانسفهان ادامه داد: عزاداران و هیئت‌ها باید در این ایام به دور از تفرقه و جدایی تجمع‌های بزرگی را برگزار و فریاد لبیک‌های لبیک یا حسین (ع) سر دهند.

انصاری با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: این بسیج و بسیجیان بودند که در دوران دفاع مقدس با پیکار برابر دشمنان عزت و آبروی نظام اسلامی را برای همیشه محفوظ داشته و سبب خفت جهان‌خواران شدند. آحاد ملت ایران امروز بسیجی هستند و با قدرت برابر متجاوزان و مستکبران عالم ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه دانسفهان عنوان کرد: تلاش برای تحقق ارتش بیست‌ میلیونی باید در سرلوحه کار‌ها قرار دشته باشد و همه برای آن تلاش کنند.

انصاری با اشاره به ضرورت اجرای امر به معروف در جامعه اسلامی تصریح کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی در این زمینه باید بیشتر کوشش و تلاش کنند.اقتدار فرهنگی و دینی زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی است.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به حمله مجدد رژیم اسرائیل به نوار غزه خاطرنشان کرد: این رژیم غاصب و فاسد روز به روز به نابودی و خاموشی همیشگی خود نزدیک می‌شود.

حجت‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدل‌لو نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ارداق اظهار کرد: همه باید در ایام محرم حسینی با سوگواری و عزاداری در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی تلاش کنند.

امام جمعه ارداق افزود: همبستگی و اتحاد هیئت‌ها در زمان عزاداری ضروری است.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول