اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتاق ایران:

کارآفرینی محور توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: کارآفرینی همراه با ایده، خلاقیت و نوآوری، محور توسعه کشور است.

کارآفرینی محور توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه مقیمی در کارگاه آموزشی کارآفرینی در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان بحث اشتغال را از موارد مهم دانست و اظهار کرد: مشکل اشتغال در تمام دنیا یک معضل است و با توجه به رکود اقتصادی باید ایده‌ها و فکرهای جدید به روند اجرایی در بحث کارآفرینی اضافه شود.

وی با بیان اینکه می‌توان در ایده خلاقیت و نوآوری داشت، افزود: کارآفرینی محور توسعه در هر کشور است و این اصول مبنای توسعه و  ترقی بوده که در آن دولت کوچک‌تر و بخش خصوصی بزرگ‌تر می‌شود.

نخستین بانوی بنیانگذار شرکت کشتیرانی حمل و نقل با بیان اینکه دولت باید جایگاه سکان‌داری داشته باشد، گفت: باید اصل کارآفرینی را بر مبنای توسعه و رشد قرار  دهیم و برای ایده ارزش قایل شویم.

وی در تعریف ایده بیان کرد: ایده یک تعریف و توصیف کوتاه درباره اقدام‌هایی است که برای آغاز کسب و کار ایجاد می‌شود.

مقیمی، با تصریح بر اینکه ایده باید نیازهای جامعه هدف را پوشش دهد، اذعان کرد: شناخت خواسته‌های مشتریان یکی از اصول اصلی در هر ایده موفق است.

وی با تاکید بر شناخت بازار مصرف یادآور شد: باید بدانیم بازاری که می‌خواهد از تولید ما استفاده کند، چگونه است و زمانی که ایده‌ای برای آغاز کسب و کار راه‌اندازی می‌کنیم برآورد بازار و بهره‌برداری و دیدن موقعیت جغرافیایی در هر ایده تاثیر دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران الگوبرداری عینی از یک کسب و کار بدون تحقیقات میدانی و در نظر گرفتن شرایط را منتهی به ضرر دانست.

وی یکی از پیاده کردن ایده را شناخت منطقه نامید و تصریح کرد: 70 درصد کسب و کار آمریکای شمالی در بخش خدمات است و کار خدماتی حداقل میزان کسب و کار است زیرا کارهای صنعتی، کشاورزی، صادرات و واردات نیاز به ابزارهای اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات دارد.

مقیمی، با بیان اینکه کار خدماتی برای بخش خصوصی بهتر است، اظهار کرد: تا 35 سال آینده میزان درصد اشتغال در کار صنعتی و کشاورزی سه تا چهار درصد و در بخش خدمات 93 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حدود 80 درصد از کسب و کار از سرمایه‌گذاری مالی و 20 درصد نیروی انسانی بود، خاطرنشان کرد: امروزه 80 درصد سرمایه انسانی و 20 درصد سرمایه مالی در کسب و کار نقش دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه برای ایده و فکر سرقفلی وجود دارد، متذکر شد: بسیاری افراد تفکر یک کار را دارند اما سرمایه ندارند که در این زمینه «دور کاری» به وجود آمده است که نشان می‌دهد سیستم مالی به آن صورت کارساز نیست.

وی با تصریح بر اینکه امروزه کار اسناد و مدارک تجار با یک ایمیل انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از سایت‌های مجازی کارهای آی‌‌تی و تجارت را انجام می‌دهند و تعداد نیروهای بانک‌ها را کم می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران برطرف کردن نیازها را موجب روی آوردن افراد به خوداشتغالی و کارآفرینی نامید و ابراز کرد: علایق و سرگرمی‌های افراد پیش‌نیاز موفقیت در هر کاری است.

وی شناسایی فرصت‌های کسب و کار، علایق، سلامتی خانواده، میل به بهبود و کیفیت برای زندگی و... را از عوامل موثر کارآفرینان کسب و کار نامید.

مقیمی در تعریف اقتصاد مقاومتی افزود: زمانی می‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم که بسترسازی تغییر، ایجاد شود یعنی تغییر اولیه تولید با کیفیت باشد و جنس ایرانی به خارجی تبدیل شود.

وی با تصریح بر اینکه ایده باید به نیازهایی که در گذشته پاسخ نداده است، پاسخ دهد، یادآور شد: مهم‌‌ترین اصل، سرعت در گردش مالی است.

این استاد دانشگاه صنعت شریف، کارآفرینان را همواره ریسک‌پذیر ندانست و بیان کرد: ریسک یک منطق در شرایط مخاطره است و کارآفرین استقلال‌طلب‌، دارای خلق و خوی خلاق و تخیل قوی و پشتکار بالاست.

وی اذعان کرد: کارآفرین برای رسیدن به آرمان‌های بعدی تلاش می‌کند و در کارها پیشگام است و در بسیاری از ریسک‌ها جلو می‌رود و کسانی که این کار را ادامه می‌دهند اعتماد به‌نفس دارند.

مقیمی ایده‌پردازی را در حال جلو خواند و خاطرنشان کرد: ایده‌پردازها آرمان‌گرا بوده و نیاز به رسیدن به توفیق دارند و به دنبال گام‌های بعدی و بسیار پیگیر هستند و اگر در یک کاری به هدف نرسند و شکست بخورند دست از کار نمی‌کشند و به صورت مکرر به دنبال اهداف می‌روند.

وی بین کارآفرین و اشتغالزا را دارای تفاوت‌هایی دانست و ابراز کرد: هر کارآفرین حتما اشتغال ایجاد نمی‌کند و اشتغالزایی جزو وظیفه اصلی آن نیست.

به گفته این بانوی کارآفرین، در کارآفرینی نوآوری وجود دارد و نوآوری نیز در سیستم جلو رفتن حرکت یک جامعه است.

وی پیشگام‌ بودن را از ویژگی‌های کارآفرین نامید و تصریح کرد: آینده‌نگری، فرصت‌شناسی، برقراری ارتباط خوب با مخاطب، داشتن روابط عمومی قوی، توانایی تحقیق و پژوهش، مهارت‌های مدیریتی و... از جمله ویژگی‌های کارآفرینان است.

مقیمی با اشاره به اینکه اقتصاد و کارآفرینی تفکیک جنسیتی ندارد، پیگیری بحث آموزش و مشاوره همسو با دنیا را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/2300/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول