اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زاهدان:

25 درصد از جمعیت زاهدان در حاشیه شهر قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار زاهدان گفت: با توجه به اینکه 25 درصد از جمعیت زاهدان در حاشیه زندگی می‌کنند، حل مشکل سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مشکلات بسیاری را از دوش شهرداری بر می‌دارد.

25 درصد از جمعیت زاهدان در حاشیه شهر قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد خیرخواه ظهر امروز در کار‌گروه اجتماعی، فرهنگی استان در استانداری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در زاهدان به عنوان یک مشکل اساسی بوده و با توجه به اینکه 25 درصد از جمعیت زاهدان در حاشیه در حال زندگی هستند و هزار‌ و 500 هکتار از آن در نواحی قانون شهری قرار دارد، حل آن می‌تواند مشکلات بسیاری را از دوش شهرداری بر دارد.

وی حل مشکل حاشیه‌نشینی زاهدان را در گرو مشارکت سایر دستگاه‌ها دانست و افزود: درست است که حل این مشکل به مدیریت شهری کمک می‌کند، ولی حل آن طوری نیست که فقط شهرداری پای کار باشد در صورتی که دستگاه‌های مختلف باید مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار زاهدان بخشی از مشارکت دستگاه‌های شهری را در مورد هماهنگی در اراضی، ساخت و ساز و نظارت فنی عنوان کرد و گفت: با این موضوع که تعدادی از ادارات به هر مکانی که دارای سقف بوده، امتیازات آب و برق بدهند، ساماندهی از توان ما خارج می‌شود و اگر در استان سیستم همگن بین ادارات را به‌ وجود‌ آوریم، مشکل حل خواهد شد.

خیرخواه با اشاره به اینکه سرانه درآمد شهرداری زاهدان طوری نبوده که به نقاط مختلف و حاشیه‌ها خدمات‌رسانی کند، از فعالیت‌های‌ فرهنگی شهرداری در بودجه امسال خبر داد و اذعان داشت: برای حل مشکل حاشیه‌نشینی، دو راهبرد کلی ساماندهی وضع موجود و جلوگیری از تکرار حاشیه‌نشینی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/75001/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول