اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بویراحمد:

بی‌توجهی به توسعه روستاها حاشیه‌نشینی یاسوج را تشدید کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد مهمترین علل حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج را عدم توجه متولیان امر به توسعه روستایی عنوان کرد.

بی‌توجهی به توسعه روستاها حاشیه‌نشینی یاسوج را تشدید کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری دهیاران فرمانداری بویراحمد با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از دهیاران برگزار شد.

محمد الفونه ضمن تشکر از حضور مسئولین و همچنین دهیاران به اهداف برگزاری این جلسه اشاره و اظهار کرد: تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی بوده که همکاری و حضور پرشور دهیاران در این امر را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها نهادی عمومی و دولتی بوده که تحت نظارت بخشداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان فعالیت خود را در راستای توسعه و پیشبرد اهداف روستاها انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تشکیل این تعاونی‌ها جزو مطالبات مهم بوده و از ارکانی است که می‌تواند تاثیر زیادی در توسعه، اشتغال و عمران روستاها داشته باشد.

الفونه تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها را ضروری دانست و گفت: تمامی روستاهای شهرستان بویراحمد دارای تعاونی سهام عدالت بوده که اعتباراتی به این مراکز تخصیص داده می‌شود تا از این میزان سرمایه‌گذاری بخشی بین اقشاری که سهام‌داران این عرصه هستند ارائه شود و کسانی که دارای برگه سهام عدالت بوده می‌توانند در این تعاونی‌ها شرکت کنند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد اذعان داشت: جهت اطلاع‌رسانی بیشتر برای تشکیل تعاونی‌های روستایی همت و همراهی دهیاران و رسانه‌های جمعی و گروهی را می‌طلبد که امید می‌رود همت مضاعفی در این خصوص صورت پذیرد.

الفونه مهمترین مشکل مردم کهگیلویه و بویراحمد را معیشت آن‌ها ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه خدمات بی‌شائبه در زمینه راه، آب، برق، گاز و ... به روستاییان ارائه شده ولی با این وجود برای تامین نیاز اولیه و امرار معاش خود دچار مشکلاتی هستند که با تشکیل تعاونی‌ها میزان مشکلات کاهش می‌یابد.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: هیچ کاری مهمتر و ضروری‌تر از تغییر وضعیت معیشتی مردم وجود ندارد و دهیاران به عنوان معتمدین همکاری لازم جهت رفع مشکلات معیشتی با دستگاه‌های متولی امر داشته باشند.

وی گفت: مسئولین مربوطه و دهیاران تشکیل تعاونی را جدی پیگیری کنند و با تشکیل این تعاونی میزان اشتغال افزایش و درآمد حاصله را به صورت عادلانه در بین اقشار مختلف توزیع کنند تا نیمی از مشکلات روستاها برطرف شود.

الفونه اذعان کرد: تشکیل تعاونی روستایی با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که روستاییان باید به این امر آگاه باشند که با تشکیل این تعاونی‌ها میزان مشکلات در روستاها کاهش می‌یابد.

*در افقی روشن تعاونی توسعه شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

 این مسئول به تعاونی‌های توسعه شهرستان‌ها اشاره و ابراز داشت: در شهرستان بویراحمد اقدامات اولیه جهت تشکیل این تعاونی‌ها صورت گرفته و با تشکیل این تعاونی‌ها حداقل نیم درصد جمعیت استان که هزار و 250 نفر عضو بوده را به خود اختصاص می‌دهد.

الفونه راه‌اندازی این تعاونی را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: امکانات و خدمات موثری در اختیار تعاونی‌ها جهت پیشبرد اهداف قرار داده می‌شود که همت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را می‌طلبد.

*تشکیل تعاونی‌ها از وظایف مهم دهیاران است

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: تشکیل تعاونی‌ها به منظور هم‌افزایی بوده و امکاناتی که در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد جزو اموال دولتی بوده و تعرض به آن جرم محسوب می‌شود که امیدواریم این نمایندگان دولت در روستاها همکاری خوبی در این خصوص داشته باشند.

وی ابراز داشت: با توجه به این‌که زنان سرپرست خانوار اعضای آسیب‌پذیر در جامعه هستند دهیاران اقدام به شناسایی این افراد کرده و آموزش‌های لازم را اعمال کنند تا این‌که با تسهیلات ارائه شده دولت درآمدی برای خود داشته باشند.

الفونه خطاب به دهیاران از آن‌ها خواست که نظارت بیشتری بر پروژه‌های عمرانی روستاها داشته باشند و گفت: در صورتی مهاجرت از روستاها کاهش می‌یابد که توسعه صورت گرفته باشد و علت حاشیه‌نشینی در شهرستان بویراحمد و ایجاد مشکلاتی از قبیل بزهکاری و پذیرش آسیب‌ها به عدم توجه به توسعه روستاها بوده که مسئولین و متولیان امر باید دقت و همت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول