اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

شهرداری‌ها اندیشه‌های فرسوده در مدیریت را اصلاح کنند

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: فکر و اندیشه فرسوده در اذهان برخی از مسئولان دیده می‌شود، بنابراین ابتدا باید باورهای کهنه موجود اصلاح شوند.

شهرداری‌ها اندیشه‌های فرسوده در مدیریت را اصلاح کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری در یازدهمین نشست شورای معاونین برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و پنجاه و دومین نشست شورای راهبردی سازمان‌های فناوری اطلاعات کلانشهرهای کشور که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به جایگاه قم در گسترش مکتب تشیع ابراز کرد: خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است.

وی افزود: مدیریت شهری امروز تنها از طریق برنامه‌ریزی علمی صورت می‌گیرد و توصیه‌های دینی هم ما را به این امر تشویق می‌کنند.

شهردار قم با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و فناوری روز موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد، گفت: معاونت‌های برنامه‌ریزی باید این مسئله را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین نیازمند تغییر هستند و شهرداری قم به منظور ایجاد دبیرخانه این تغییرات آمادگی کامل دارد.

شهردار قم با اشاره به اهمیت موقعیت ارتباطی قم در سطح کشور گفت: حضور در جوار کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و استفاده از بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام و تشیع از جمله ظرفیت‌های قم محسوب می‌شود که می‌تواند مدیریت شهری را با مدیریت دینی همراه کند تا یک نوع مدیریت علمی – اسلامی به دست آید.

وی ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری کارهای موازی هم انجام می‌شود و در واقع مدیریت هماهنگ در شهرداری‌ها به طور کامل دیده نمی‌شود.

دلبری با تاکید بر بازنگری و اصلاح ساختارهای مدیریت شهری در قالب شهرداری‌ها گفت: امیدواریم در راستای اعتمادسازی برای مردم که مهم‌ترین دلیل موفقیت هر سازمان است گام برداشته و اعتماد لازم را در بین افراد ذی‌نفع یعنی مردم و مسئولان ایجاد کنیم.

شهردار قم خاطر نشان کرد: کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و رئیس مجلس نیز در این کمیسیون عضویت دارد ضمن اینکه افراد دارای سابقه مدیریت شهری در فراکسیون مربوطه حضور داشته و امیدواریم این مسئله هم موجب رفع موانعی شود که به نوعی مشکلات قانونی را پیش روی مدیران قرار می‌دهند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی مدیریت شهری بیان داشت: یکی از مشکلاتی که عامل اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود آسیب‌هایی هستند که در طول دوران مدیریت و در مجموعه شهرداری گریبان‌گیر افراد می‌شود.

دلبری ابراز کرد: فکر و اندیشه فرسوده در اذهان برخی از مسئولان دیده می‌شود بنابراین ابتدا باید باورهای موجود اصلاح شده و پس از آن به موضوعات فیزیکی پرداخته شود.

شهردار قم با بیان اینکه اندیشه‌ها تأثیر فراوانی بر ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدیریت شهری دارند گفت: باید تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کرده و استفاده بهینه را از اصلاح باورها داشته باشیم.

وی خواستار بهره‌گیری بیشتر از معاونت‌های برنامه‌ریزی شهرداری‌ها شد و افزود: با نقد و بررسی مشکلات و راهکارهای ارائه شده می‌توان به نتیجه بهتری دست یافت.

دلبری با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری خدمت به مردم است عنوان داشت: یکی از دستگاه‌هایی که بدون واسطه و به طور مستقیم می‌تواند این خواسته رهبری را جامه عمل بپوشاند شهرداری‌ها هستند بنابراین باید با تمام توان به تحقق منویات ایشان کمک کنیم.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول