اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مبارزه با اعتیاد صورت می‌گیرد

راه‌اندازی پاسگاه‌ و کلانتری در مناطق حاشیه‌ای شهرهای کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته تلفیق شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از راه‌اندازی پاسگاه و کلانتری در مناطق حاشیه‌ای شهرها به منظور مبارزه با مواد مخدر و دیگر جرائم خبر داد.

راه‌اندازی پاسگاه‌ و کلانتری در مناطق حاشیه‌ای شهرهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله محمودخانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث اعتیاد در مناطق حاشیه شهرها به دلیل وجود سکونتگاه‌های غیررسمی بیش از سایر نقاط است راه‌اندازی و وجود پاسگاه و کلانتری به منظور اعمال برخورد قانونی ضروری است.

وی تصریح کرد: پیگیری جدی در راستای ایجاد مکانی برای نگهداری از معتادین پرخطر از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته تلفیق استان است که اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت.

رئیس کمیته تلفیق شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اضافه کرد: ‌با پیگیری‌های انجام شده کشتارگاه قدیم شهرستان سنندج به عنوان محل نگهداری از معتادین پرخطر در نظر گرفته شده و کارهای اجرایی آن نیز در حال انجام است.

به گفته محمودخانی، شهرداری و شورای شهر در حال حاضر با جدیت در راستای آماده‌سازی این مکان وارد عمل شده و به محض اتمام کار معتادین تابلو و پرخطر استان در این مرکز نگهداری خواهند شد.

وی در ادامه از عقد تفاهمنامه‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر با برخی از ادارات و نهادهای استان به منظور انجام کارهای فرهنگی و آموزش‌های پیشگیرانه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با بهزیستی، بسیج و سپاه بیت‌المقدس و آموزش و پرورش منعقد شده است.

رئیس کمیته تلفیق شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و آموزش‌های حرفه‌ای برای معتادین ترک یافته و خانواده‌های آنان در استان خبر داد و افزود: بعد از ابلاغ این بخشنامه در سال 90 از سوی دولت این برنامه با جدیت خاصی از سوی دستگاه‌های متولی در سطح استان دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه اشتغال و آموزش معتادین ترک یافته در سطح استان انجام شده که به صورت ریز توسط دستگاه‌های متولی در نشست آینده به اصحاب رسانه ابلاغ خواهد شد.

وی توجه به حوزه ورزش را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری بحث ورزش در کاهش گرایش افراد به سمت اعتیاد ابلاغیه‌های مختلفی از سوی ستاد به اداره‌ کل ورزش و جوانان استان در زمینه اجرای همایش‌های و برنامه‌های مختلف ارسال شده است.

وی در پایان از رفع محدودیت‌ها در زمینه ورود کارشناسان پیشگیری بهزیستی و دیگر نهادهای متولی به مدارس و آموزشگاه‌ها خبر داد و گفت: این مهم در شورای آموزش و پرورش استان مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول