اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

امکان ابتلای 10 درصد افراد جامعه به بیماری کلیه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: ‌10 درصد افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کلیه هستند.

امکان ابتلای 10 درصد افراد جامعه به بیماری کلیه

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با تجهیز و راه‌اندازی بخش دیالیز در همه شهرستان‌های استان زنجان، مشکلات تردد هفتگی بیماران حل شده است.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی حمایت‌های درمانی و اجتماعی را به بیماران دیالیزی، پیوندی و کلیوی انجام می‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به وجود هزار بیمار کلیوی در استان زنجان خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف غذاهای آماده و فست فود، کنترل بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و فشارخون از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه از این بیماری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری کلیوی نیازمند خدمات ویژه رفاهی، آموزشی، درمانی و اجتماعی است، افزود: انجمن همواره در کنار بیماران حضور داشته و با ارائه خدمات ویژه از آنان حمایت می‌کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه برخی از افراد از بیماری کلیوی رنج می‌برند اما از بیماری خود آگاه نیستند، یادآور شد: شناسایی و غربالگری افراد و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان از برنامه‌های انجمن محسوب می‌شود.

وی از بیماری کلیوی به عنوان بیماری خاموش نام برد و گفت: 10 درصد افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کلیه هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از فعالیت کمیته‌های تخصصی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد و افزود: کمیته‌های پزشکی- آموزشی، مالی و پشتیبانی، راهبردی و برنامه‌ریزی، فرهنگی و تبلیغاتی، فنی و مهندسی، بیماران، ورزشی، بانوان، رفاهی و اجتماعی و دانشجویان و جوانان از کمیته‌های فعال انجمن هستند.

وی ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی موسسه‌ای غیر انتفاعی، غیر دولتی، غیر سیاسی و مستقل از هرگونه وابستگی به احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های رسمی و غیر رسمی است.

* اساس انجمن حمایت از بیماران کلیوی مردمی است

طهماسبی با بیان‌اینکه پایه و اساس این انجمن مردمی است، افزود: با همت و حمایت آگاهانه و مسئولانه همنوعان خیراندیش در چارچوب قوانین جاری کشور، این انجمن فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به رفع نیازهای درمانی و اجتماعی بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: گسترش برنامه‌های آموزشی و پیشگیری با حفظ کرامت انسانی از برنامه‌های این انجمن است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: یاوران انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان برای رسیدن به اهداف این امر خطیر انسانی و حیاتی با اعتقاد به ارزش‌های دینی و اسلامی، با به‌کارگیری امکانات لازم اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انجمن زنجان با 10 بیمار دیالیزی تنها در مرکز شهید بهشتی توسط چند نفر از خیرین راه‌اندازی شد، افزود: با کمک خیرین این انجمن فعالیت‌های بسیاری را در سطح استان انجام داده است.

طهماسبی کمک به احداث ساختمانی و تجهیزاتی و رفاهی به منظور تسریع راه‌اندازی مراکز دیالیز زنجان و شهرستان‌ها را از فعالیت‌های درمانی، آموزشی و پیشگیری انجمن عنوان کرد و افزود: هماهنگی راهیابی تعداد 530 بیمار دیالیزی به پیوند کلیه در مراکز استان با پشتیبانی درمانی و اجتماعی موثر از دیگر برنامه‌های درمانی، آموزشی و پیشگیری است.

وی انعقاد قرار داد با مراکز کلینیکی و پارا کلینیکی و داروخانه‌های دولتی و خصوصی خاص برای تامین هزینه‌های بیماران را از برنامه‌های درمانی این انجمن عنوان کرد، افزود: اجرای دو دوره غربالگری کودکان و بزرگسالان با همکاری گروه نفرلوژی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی از دیگر برنامه‌های آموزشی و پیشگیری این انجمن است.

انتهای پیام/73003/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول