اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت دماوند:

بیماری‏های قلبی علت 48 درصد مرگ و میرهاست/ مردان بیش از زنان مبتلا می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: 48 درصد مرگ و میرها در جهان به علت بیماری‏های قلبی و عروقی است.

بیماری‏های قلبی علت 48 درصد مرگ و میرهاست/ مردان بیش از زنان مبتلا می‏شوند

حسن خیرخواه امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بیماری‏های قلبی و عروقی با انسداد و تنگی شریان‏های قلب توسط رسوب چربی به‏ وجود می‌‏آید.

وی تصریح کرد: این حالت سبب ایجاد محدودیت در انتقال مقادیر لازم از خون و اکسیژن به قلب، خصوصاً هنگام انجام فعالیت‏های بدنی که تقاضای ماهیچه‏‌های قلب به دو برابر میزان عادی افزایش می‏‌یابد، می‏شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: خطر ابتلا به بیماری‏های قلبی با ورود به دهه چهارم زندگی، 49 درصد مردان و 39 درصد زنان را تهدید می‏کند؛ از این رو، باید با مراجعه به‏‌هنگام و تشخیص به‌‏موقع این عارضه، خطر احتمالی سکته قلبی و عوارض ناشی از آن را در افراد کاهش داد.

خیرخواه با بیان اینکه 39 درصد از شایع‏ترین علل مرگ و میر بعد از تصادفات و سوانح رانندگی در ایران، بیماری‏های قلبی و عروقی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از ابتلا به این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نیازمند برنامه غذایی سالم و کاهش عوامل اصلی ایجاد این عارضه است.

وی تغذیه نامناسب، کم‏‌تحرکی، استعمال دخانیات، استرس و فشارخون بالا را از عوامل ایجاد کننده بیماری‏های قلبی و عروقی دانست.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند افزود: خانواده جایگاهی بی‏‌نظیر برای آغاز فعالیت‏هایی در راستای ارتقای سطح سلامت و کاهش ابتلا به این عارضه دارد.

خیرخواه تصریح کرد: کنترل حجم غذا، کاهش مصرف چربی‏ها، استفاده از روغن‏های غیراشباع (مایع) به میزان مناسب و کاهش مصرف انواع غذاهای موسوم به فست‏‌فود را می‏توان از جمله اقدامات مؤثر در کاهش ابتلا به بیماری‏های قلبی و عروقی دانست.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول