اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی:

بیماری‌های قلبی با تزریق سلول‌های بنیادی قابل درمان است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی گفت: بهترین نقطه در بدن که درمان سلول‌های بنیادی در آن می‌تواند تاثیرگزار باشد قلب و عروق است.

بیماری‌های قلبی با تزریق سلول‌های بنیادی قابل درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود شبستری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سمینار پژوهش در کاربردهای بالینی سلول‌های بنیادی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قلب به‌دلیل اینکه  تا حدود زیادی قابلیت بازسازی بافت را دارد، به درمان‌های سلول‌های بنیادی پاسخ مناسبی می‌دهد.

وی بحث بیماری‌های قلبی و روش‌های درمانی سلول‌های بنیادی را با هم عجین دانست و تصریح کرد: سلول‌های بنیادی در درمان سکته‌های قلبی و نارسایی‌های قلبی مزمن کاربرد بسیار زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که در سایر درمان‌های بیماری‌های قلبی نتیجه‌های مطلوبی دریافت نکرده‌اند در حال حاضر با انجام درمان‌های سلول‌های بنیادی نتایج مفیدی را دریافت کرده‌اند.

شبستری نقطه اوج تخصص متخصصان قلب را در بازگرداندن بیمارانی که دچار سکته‌های قلبی شده‌اند در یک ساعت اول عنوان کرد و متذکر شد: لازم به‌ذکر است که بیش از 90 درصد بیمارانی که به بیمارستان‌ها قائم، امام رضا، شریعتی، رضوی و جوادالائمه انتقال داده شده‌اند، بین نیم تا یک ساعت بعد از حمله رگ قلبی آنها باز شده است.

وی تاکید کرد: اقدامی که در حال حاضر در کشور ما در حال انجام است یک نقطه امید برای بیمارانی است که دچار حمله‌های قلبی شده‌اند و در جریان این حملات دچار درجاتی از مرگ سلولی شده‌اند.

 شبستری گفت: این دسته از افراد با تزریق سلول‌های بنیادی نتایج خوب درمانی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول