اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران:

50 درصد از افراد دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: 50 درصد از افراد دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند که به این ترتیب فعالیت کانون‌های دیابت نقش مهمی در شناسایی این بیماری خاموش دارد.

50 درصد از افراد دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا قهرمانی ساعاتی پیش در همایش «با دیابت هم می‌توان شاد زیست» گفت: با توجه به نقش ارزنده شهروندان در کنترل و مدیریت دیابت، در تمام مناطق شهر تهران تشکل‌های مردمی پیشگیری از بیماری دیابت راه‌اندازی شد که در حال حاضر 374 کانون مردمی با 22 هزار نفر عضو در سطح مناطق 22 گانه فعال هستند.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان موجب پایداری طرح‌های اجتماع‌محور می‌شود خاطرنشان کرد: 50 درصد از افراد دیابتی از بیماری خود مطلع نیستند که به این ترتیب فعالیت کانون‌های دیابت در سطح محلات و برپایی ایستگاه‌های غربالگری نقش ارزنده‌ای در شناسایی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از این بیماری خاموش دارد.

استقرار 70 ایستگاه غربالگری دیابت در منطقه 20

جواد کریمی به تشکیل حلقه یک‌هزار و 700 نفری زنجیره انسانی در فرهنگسرای ولاء به منظور حساس‌سازی جامعه و شهروندان نسبت به بیماری دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با هفته ملی دیابت 70 ایستگاه غربالگری دیابت به منظور اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات رایگان تست قند خون شهروندان در سرای محلات، خانه‌های سلامت، مراکز فرهنگی و مساجد این منطقه مستقر هستند.

مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 20 تهران افزود: در حال حاضر 26 کانون دیابت با یک‌هزار و 700 نفر عضو در سطح محله‌های این منطقه فعال هستند که دوره‌های آموزشی، تور سلامت، تست غربالگری، معرفی و هدایت به پزشک از جمله اقدامات رایگانی است که از طریق این کانون‌ها ارائه می‌شود.

گفتنی است، این مراسم با حضور معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 20 و اعضای کانون‌های دیابت این منطقه در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

همایش بزرگ «با دیابت هم می‌توان شاد زیست» در منطقه 20 برگزار و بزرگ‌ترین حلقه زنجیره انسانی متشکل از یک‌هزار و 700 نفر از اعضای کانون‌های دیابت این منطقه تشکیل شد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول