اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تنها هدف امام حسین در واقعه عاشورا اصلاح دین جدش پیامبر خدا بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها هدف قیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا اصلاح دین جدش پیامبر خدا بود.

تنها هدف امام حسین در واقعه عاشورا اصلاح دین جدش پیامبر خدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمدصادق حائری‌شیرازی عصر امروز در جمع پاسداران و سربازان لشگر عملیاتی پنج نصر خراسان‌رضوی اظهار کرد: عالم انسان و بشریت یک تصویر بیشتر ندارد و همه باید سره این تصمیم و تصویر الهی حضور داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود : همه انسان‌ها در عالم بشریت نسبت فهم آنها از قرآن کریم متفاوت است چراکه وسیله تفسیر آن عالمان دینی ما برای مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که عالمان و علمای ما باید داشته باشند، این است که در بحث تفسیر قرآن از الگوی حبل‌الهی پیروی کنند چرا که این بدان معناست که خود پیامبر اسلام حبل‌الله بوده‌اند.

حائری‌شیرازی متذکر شد: همچنین عالم باید طوری در جامعه با مردم برخورد کند که از قاعده اطیعوالله و اطیعواالرسولی پیروی کند و خود را مطیع خداوند و رسول او بداند و چنانچه عالمی این بحث را رعایت کند مردم و جامعه سخنان او را از دیدگاه حبل‌الهی فرا می‌گیرند.

وی گفت: مورد دیگر این است که عالم باید طوری تعالیم خدا را فرا گرفته باشد که از راه اطاعت به ولایت رسیده باشد به عنوان مثال در روز عاشورا عده‌ای کنار امام حسین (ع) بودند و از راه اطاعت خدا و رسول به این مقام بزرگ در دنیا و آخرت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) از پدری زاده شده بود که خود عالم و مفسر قرآن کریم بود کسی که شیر عرب نام داشت و همچنین از مادری مظلوم که در همین راه به شهادت رسید و تا به امروز گمنام ماند اما ولی امر خودش را در راه خدا و رسولش طوری خرج کرد که ریاست طلبانه و خودسرانه نبود.

وی در خاتمه تاکید کرد: تنها هدف قیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا اصلاح دین جدش پیامبر خدا بود.

انتهای پیام/70003/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول