اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تذکر لسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

هدف عاشورا از امام حسین (ع) مظلوم‌تر است

خبرگزاری فارس: مسئول اجرای طرح تذکر لسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، هدف قیام عاشورا را از حضرت اباعبدالله(ع) مظلوم‌تر قلمداد کرد.

هدف عاشورا از امام حسین (ع) مظلوم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حیدر زهرابی سه‌شنبه‌شب در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، احیای امر به معروف و نهی از منکر را هدف مهم قیام عاشورا ذکر کرد و اظهار داشت: با این وجود این فریضه در میان خواص و عوام مظلوم‌ مانده و مورد غفلت واقع شده است. 

وی، مشکلات جامعه اسلامی و شیعه ایران را ناشی از بی‌توجهی نسبت به این فریضه الهی قلمداد و خاطرنشان کرد: وظیفه شوراها تبیین شایسته و درست این فریضه در میان مردم است چراکه بسیاری از افراد جامعه به وجوب و اهمیت این فریضه الهی آگاه نیستند و لذا فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول، استمرار و استحکام واجبات الهی را در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تنها راهکار اصلاحات جامعه و رفع مشکلات جوانان را احیای این واجب الهی عنوان کرد.

زهرابی با اشاره به تأثیرگذاری تذکر لسانی متذکر شد: ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و نباید به دلیل نگرانی از احتمال کمرنگ بودن تأثیر آن نسبت به آن کوتاهی کنیم. 

وی، توکل و پشتکار امام راحل در ایجاد انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: ایشان در حالی قیام کرد که یارانش به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید اما امروز انقلابش فراتر از مرزهای جهان اسلام رفته و همه دنیا ایران اسلامی را با نام و یاد امام می‌شناسند.

به گفته وی نجات بشریت در انجام واجبات است هر جا وحدت و اتحاد باشد و اراده قوی باشد این فریضه الهی گسترش می‌یابد.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تأکید بر لزوم آموزش برای اعضای تیم‌های تذکر لسانی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به مانند دیگر واجبات دینی از احکامی برخوردار است که باید به این گروه‌ها آموزش داده شود.

زهرابی محرم را فرصت خوبی برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، کارخانجات و اصناف باید فعالانه از بستر ارزشمند محرم بهره گرفته و هدف سیدالشهدا را دنبال کنند.

وی تأکید کرد: گرچه باید تیم‌های تذکر لسانی از بین بهترین‌ها انتخاب شوند اما آنها تنها به عنوان پیشگامان رسالت فرهنگ‌سازی این فریضه را دارند و نباید انجام این وظیفه به آنها منحصر شود.

انتهای پیام/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول