اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مشهد:

ماندگاری عاشورا در گرو عمل به اندیشه امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه مشهد گفت: عملی کردن اندیشه امام حسین(ع) بهترین راهکار ماندگار کردن نهضت عاشورا است.

ماندگاری عاشورا در گرو عمل به اندیشه امام حسین (ع) است

آیت‌الله علی رضازاده بعدازظهر امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: با تمام تنگناهایی که در عصر امویان و عباسیان ایجاد شد، شیعیان ناب به عزاداری ادامه دادند و حتی حاضر شدند به شرایطی از جمله قطع اعضای بدن برای زیارت و عزاداری سالار شهیدان تن دهند.

وی بیان کرد: باید با پرهیز از هرگونه پیرایه و کاستی و غلو، با مطالعه عمیق تاریخ اسلام، اهداف قیام امام حسین (ع) را دنبال کنیم و از این طریق، سیره و روش امام حسین(ع) بیشتر جریان پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: هیئت‌های مذهبی مسئولیتی بسیار سخت و دشوار در ایام محرم و صفر بر عهده دارند.

وی آسیب‌هایی را که در عزاداری‌ها ایجاد می‌شود به آسیب‌های گفتاری شامل تحریف‌ها در حادثه و غلو و همچنین تحریف در علل پیدایش حادثه عاشورا و آسیب‌های کرداری تقسیم‌بندی کرد.

رضا‌زاده با بیان اینکه رفتارها و اشعار مداحان باید به گونه‌ای باشد که تبیین کننده نهضت عاشورا باشد عنوان کرد: دشمن دربرهه‌های مختلف سعی دارد تا قیام عاشورا را از حافظه نسل جوان ما پاک کند اما در این راه نیز موفق نیست.

وی در ادامه گریه برای امام حسین(ع) را در راستای زنده نگه‌داشتن کربلا ارزشمند خواند و اضافه کرد: آن حضرت را در مظلوم‌ترین شرایط در تنگنا قرار دادند اما آن حضرت با کار خارق‌العاده درکربلا درس مقاومت و انحراف‌ناپذیری را به همه نشان داد.

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: بهترین راه دفاع از کربلا عمل به فکر امام حسین(ع) است و در وهله نخست ما باید امام حسین(ع) را بشناسیم و به‌راحتی او را از دست ندهیم؛ چرا که دشمنان می‌خواهند حسین را از ما بگیرند.

وی تلاش استکبار را ازطریق کانال‌های ماهواره‌ای در حرمت‌شکنی به ساحت امام حسین (ع) و طعنه و تهمت زدن به ایشان را یادآورشد و گفت: جوانان ما باید مراقب چنین حرکت موذیانه دشمن باشند و با فکر حسین(ع) از مردم و اندیشه او دفاع کنند.

انتهای پیام/70003 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول