اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

مطالعات توسعه شرق محوری‌ترین طرح توسعه‌ای که ابتر ماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: مطالعات طرح توسعه شرق هنوز بعد از چند سال به عنوان محوری‌ترین طرح توسعه استان سیستان‌وبلوچستان، ابتر مانده است.

مطالعات توسعه شرق محوری‌ترین طرح توسعه‌ای که ابتر ماند

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ما در استانی هستیم که اگر بین فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی‌، زیربنایی و فرهنگی رابطه منطقی ایجاد نکنیم نمی‌توانیم به سمت برنامه‌های مناسب روی‌ کاغذ برویم.

وی طرح مطالعه محور شرق را یکی از کلیدی‌ترین طرح‌های توسعه استان دانست و افزود: در گذشته نه چندان دور، نخستین طرح محوری‌ در امر توسعه استان، مطالعات طرح توسعه شرق بود که هنوز بعد از چند سال به اعتقاد بنده یکی از محوری‌ترین تحقیقاتی بود که در استان انجام شد و ضرورت ایجاب می‌کرد که برای این مطالعات، برنامه عملیاتی نوشته و آن را اجرایی می‌کردیم.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان به طرح خدمات‌رسانی مناطق روستایی مبتنی بر آمایش سرزمین اشاره و در مورد مطالعات طرح توسعه محور شرق تصریح کرد: لازم نبود که آن همه مطالعات را با زحمت و هزینه‌های بسیار پرداخت شده قبلی کنار زده و در پی طرح جدیدی باشیم.

جهانتیغی در ادامه گفت: هر یک از دولت‌ها به متناسب با شرایط روز، منابع موجود و شرایط استان، بخشی را که در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته‌اند همچنین هر مدیر هم بر منصبی قرار می‌گیرد، اگر تجربه‌ای داشت یک اثری از خود باقی می‌گذارد و اگر این طور نبود، اثر تخریبی خواهد‌ گذاشت.

وی ضمن تأیید حساسیت محیط زیست و ضرورت توجه به‌ آن و با اشاره به حادثه ریلی چند روز اخیر بیان کرد: محور توسعه انسان است و تفاوت مکانی استقرار آن مطرح نیست و در کل توسعه با انسان معنا پیدا کرده و هر برنامه‌ای که حول انسان در گردش باشد، درست است محیط زیست و حیوانات در معرض انقراض هم اهمیت دارند ولی اهم و مهم باید رعایت شود.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول