اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار تملک

محرابیان برای توسعه فرودگاه بجنورد به وعده خود عمل نکرد

خبرگزاری فارس: رئیس طرح‌های مهر ماندگار در حالی برای توسعه و تملک باند فرودگاه بجنورد اختصاص 100 میلیارد ریالی را وعده داده بود که تاکنون ریالی از این اعتبار اختصاص نیافته است.

محرابیان برای توسعه فرودگاه بجنورد به وعده خود عمل نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر محرابیان سه ماه قبل در سفر به خراسان‌شمالی ضمن تاکید بر تسریع در اجرای فرودگاه بجنورد از پروژه‌های مهر ماندگار نسبت به اختصاص 10 میلیارد تومان برای تملک بخشی از عملیات گسترش باند فرودگاه بجنورد قول مساعد داده بود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اعتباری در این غالب برای فرودگاه در بودجه امسال پیش‌بینی نشده است، خواستار تحقق وعده‌های مسئولان امر شد.

احمدرضا عفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: پروژه فرودگاه بجنورد از پروژه‌های بزرگ و اساسی استان به شمار رفته و جزو طرح‌های مهر ماندگار بوده که باید عملیات آن تا خرداد ماه به اتمام برسد، از این رو اختصاص اعتبارات به همین منظور ضروری است.

برای گسترش باند فرودگاه بجنورد به منظور تسهیل در فراز و فرود هواپیما 60 هکتار زمین پایین دست باند باید تملک شود.

این اعتبار اگر چه برای تملک بخشی از زمین‌های فرودگاه بجنورد پیش‌بینی شده بود، لیکن به خاطر افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن، طی ماه‌های اخیر متأثر از التهاب بازار، که به طور حتم در قیمت تملک این زمین‌ها نیز متأثر خواهد بود،‌ کار تملک اراضی مورد نیاز برای گسترش باند فرودگاه بجنورد را به خاطر تعلل مسئولان دشوار خواهد کرد.

به گفته یک منبع آگاه در معاونت عمرانی استانداری و فرودگاه بجنورد، تاکنون هیچ‌گونه اعتباری از محل طرح‌های مهر ماندگار به این امر اختصاص نیافته است.

اخیراً نیز موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از روند کند تملک و گسترش باند فرودگاه مرکز خراسان‌شمالی انتقاد کرده بود.

این در حالی است که مردم و مالکان زمین‌های موسوم به ناظرآباد صرفاً به خاطر وعده مسئولان اجازه تملک این اراضی را داده‌اند و اخیراً نیز تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت به موقع حق و حقوق خود اجازه کار را به پیمانکار این پروژه نخواهند داد.

به گزارش فارس، حال پس از گذشت حدود سه ماه و در حالیکه به زمستان و فصل سرما نیز نزدیک شده انتظار می‌رود تا مسئولان امر وضعیت تملک اراضی گسترش باند فرودگاه بجنورد را مشخص و حق مردم در این اراضی را که از محورهای عدالت بوده بر اساس کارشناسی روز پرداخت کنند.

پروژه توسعه فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه بین‌المللی از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی به شمار می‌رود.

تاکنون 50 طرح کوچک و بزرگ از جمله روشنایی باند فرودگاه، قله برداری از کوه‌های باباموسی به منظور فراز و فرود هواپیماها انجام شده است.

این فرودگاه در فضایی به وسعت 240 هکتار در غرب بجنورد قرار دارد که با تملک 60 هکتار زمین به 300 هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/63002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول