اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

مداحان به باورهای عمیق عاشورا توجه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: مداحان باید به تقویت باورهای عمیق عاشورا در شعرها و مدایح خود توجه داشته باشند.

مداحان به باورهای عمیق عاشورا توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیش‌ازظهر امروز در همایش مداحان شاهرود که با حضور 180 نفر از مداحان و شعرای آیینی در سالن آمفی‏تئاتر آموزشکده فنی و حرفه‌ای شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا باقى مانده است.

وی افزود: اگر فداکارى بزرگ امام حسین(ع) نبود، در همان قرن‏ اول یا نیمه‏ قرن دوم هجرى، بساط اسلام به کلى برچیده می‌شد.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: آنچه وجدان جامعه‏ اسلامى را در آن زمان برآشفت و اسوه و الگویى براى بقیه تاریخ شد، همین حادثه‏ عجیبى بود که تا آن روز در اسلام سابقه نداشت.

ترابی گفت: مداحان مذهبى و شعرای ایرانی فراموش نکنند که در زمان ما نمونه‏ کاملى از حوادث عاشورا، توسط جوانان این انقلاب رخ داد.

وی تأکید کرد:‌ فراموش نشود که ماجراى عاشورا و محرم‏، با شهدا و بقایاى آن جوانان و نوجوانان که امروز از پیر و جوان در جامعه‏ زیاد هستند، پیوند دارد.

امام جمعه شاهرود خطاب به حاضران بیان داشت: ماه تبلیغ، مقابل ما و شماست؛ بنابراین مواظب باشید از این ماه، حداکثر بهره را در راه دین و براى خدا ببرید.

ترابی با بیان اینکه نعمت عاشورا بزرگ‏ترین نعمتی بوده که به ما ارزانی شده است، گفت: یکى از بزرگ‏ترین نعمت‏های ما، خاطره و یاد امام حسین(ع) یعنى نعمت مجالس عزا، محرم‏ و عاشورا براى جامعه‏ شیعى است که باید از این نعمت به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: موتور محرکه جامعه شیعی، عاشوراست که باعث شده تا ما انقلاب را پیروز کرده و تاکنون نیز با اقتدار بایستیم.

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: مداحان و وعاظ باید تلاش کنند تا در مطالبی که ارائه می‌کنند، باورها و ارزش‌های متعالی فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش دهند و توجه داشته باشند که وظیفه مهم ما همین است که این باورها را در مسیر صحیح تقویت و جامعه خود را با مسائل اصیل اسلام به طور صحیح آشنا کنیم.

در این همایش، معاون تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در سخنانی در خصوص برگزاری مجالس هیئت‏های مذهبی شاهرود و همچنین برنامه‌های هماهنگ محرم توضیح داد.

انتهای پیام/74006/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول