اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد قزوین:

سرانه مطالعه در قزوین 17 دقیقه است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: میانگین سرانه مطالعه در استان قزوین 17 دقیقه است.

سرانه مطالعه در قزوین 17 دقیقه است

مهدی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه توانمند‌سازی بخش‌های نمایشی، فیلم، عکس، نقاشی، خوشنویسی و هنر‌های دیگر در استان قزوین در حال انجام است، اظهار کرد: بخش خصوصی و مؤسسه‌ها و مراکز فرهنگی سطح شهر بازوی اجرایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که در برنامه‌ها و مناسبت‌های گوناگون همکاری و تعامل دارند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه استان قزوین در مسیر رشد و توسعه کمی و کیفی قرار دارد گسترش فعالیت‌های فرهنگی هم‌گام با برنامه‌های دیگر در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه، نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان قزوینی بیش از یک میلیارد ریال کتاب در این استان تهیه شده است که هم‌زمان با هفته کتاب در سطح مراکز فرهنگی و نیز کتابخانه‌های عمومی این استان توزیع و اهدا می‌شود، بیان کرد: نمایشگاه‌های متعدد کتاب و محصولات فرهنگی نیز قرار است هم‌زمان با هفته کتاب در سطح شهرستان‌ها به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور 18 دقیقه و در سطح استان قزوین 17 دقیقه است، تصریح کرد: این میزان نشان می‌دهد که استان قزوین فاصله چندانی با شاخص کشوری ندارد اما لازم است که برای ترویج و توسعه کتابخوانی در بین شهروندان و به ویژه قشر‌های جوان و نوجوانان گام‌های اساسی‌تر برداریم.

رمضانی ادامه داد: بیش از شش میلیارد ریال کتاب در سطح استان قزوین به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری نیز سیاست و رویکرد محوری این نهاد گسترش کمی و کیفی مراکز کتابخوانی است.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در سال 90 بیش از 300 میلیون ریال کتاب در استان قزوین از اصحاب قلم خریداری شده است.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول