اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه وظیفه همه نهادهای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید در جامعه وظیفه همه نهادهای فرهنگی فعال است.

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه وظیفه همه نهادهای فرهنگی است

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول به مناسبت روز ملی کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید در دستور کار همه نهادها قرار بگیرد و در این باره باید برنامه جامع بین متولیان فرهنگی در جامعه تدوین شود.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه به سادگی امکان پذیر نیست و باید تلاش کرد تا در این راستا با اقدامات کارشناسی شده در مسیر مهندسی فرهنگی جامعه گام برداریم.

پاپی‌زاده تاکید کرد: مردم خود نیز باید به نحوی شرایط زندگی را تغییر دهند که بتوان در خانواده‌ زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرند و به این مهم بپردازند.

وی مطالعه را باعث رشد فرهنگی جامعه دانست و گفت: کتابخانه‌های هر شهر نشانه سطح فرهیختگی آن شهر است از این رو باید فضای مطالعه را در شهرها گسترش داد و در این عرصه باید اقدامی جهاد گونه در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید تلاش کرد تا توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در روستاها هم در دستور کار قرار بگیرد تا روستاها از نظر فرهنگی از محرومیت خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز 24 آبان ماه روز ملی کتاب و کتابخوانی نام گرفته است و از 20 آبان تا 26 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/72006/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول