اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه کردستان:

ارتقای ضریب مطالعه در کردستان نیاز ضروری جوانان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه کردستان خواستار افزایش ضریب میزان مطالعه برای جوانان استان به عنوان یک نیاز اساسی شد.

ارتقای ضریب مطالعه در کردستان نیاز ضروری جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: انسان با علم‌آموزی و دینداری می‌تواند به بصیرت، علم و آگاهی دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بهترین کار برای افزایش ضریب مطالعه در استان گرایش و تشویق جوانان به امر مطالعه است که بیشترین مشکل در این زمینه فرهنگ‌سازی است.

نماینده ولی‌فقیه کردستان با تاکید بر اینکه باید جامعه را به سمت مطالعه سوق داد، کرد: اگر جامعه‌ای به سمت مطالعه و گوش دادن سوق داده شود بهتر می‌تواند به شبهات دشمنان جواب دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بر رشد و گسترش کتابخانه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر مراکز آموزش عالی 11 برابر متوسط کشوری رشد علمی دارد.

وی در ادامه به نقش اساسی کتابخانه‌های عمومی در توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: وجود کتاب‌های مفید و مورد نیاز در کتابخانه‌ها از عوامل مهم جذب مردم به این مکان ارزشمند است که در صورت حضور بیشتر مردم و استفاده از کتاب‌های مختلف زمینه رشد و تعالی در کشور فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان گفت: توجه به کتاب و کتاب‌خوانی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین باید زمینه فعالیت نهادهای متولی این امر را تسهیل کرد و مشکلات پیش‌روی ترویج این فرهنگ را از میان برداشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه یکی از مشخصه‌های بارز انسان و وجه تمایز او با سایر موجودات در داشتن علم و آگاهی است، اظهار کرد: انسان دارای ظرفیت‌های مختلفی در راستای علم‌‌آموزی و فراگیری دانش است و در همه شرایط طالب علم و دانش است.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت دین مبین اسلام این است که در همه زمینه‌ها پاسخگوی نیازهای بشری است، اضافه کرد: در استان فرهنگی کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید کتاب و نوشته‌ها و نرم‌افزارهای مختلف که آگاهی‌بخش است بستر را برای ترغیب جوانان به مطالعه و برطرف کردن شبهات دشمنان فراهم کند تا جوانان کشورمان از هر لحاظی قانع شوند.

نماینده ولی‌فقیه کردستان خاطرنشان کرد: باید کتابخانه‌های سیار و کتاب‌فروشی‌های استان را توسعه داد و به دنبال ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی و ایجاد انگیزه در بین جوانان باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان با تقدیر از عملکرد کتابخانه عمومی در استان کردستان‌ افزود: راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در شهرها و روستاها می‌تواند میزان دسترسی مردم به کتاب را افزایش دهد.

در پایان این دیدار از کتابداران نمونه و خانواده‌های معظم شهدا با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول