اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام محرم صورت می‌گیرد

برگزاری 600 برنامه فرهنگی ‌ـ مذهبی با محوریت مساجد در شهرری

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 تهران با اعلام آمادگی این منطقه برای ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، از اجرای 638 برنامه فرهنگی ‌ـ مذهبی با محوریت مساجد و مشارکت مدیران محله خبر داد.

برگزاری 600 برنامه فرهنگی ‌ـ مذهبی با محوریت مساجد در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی لحظاتی پیش در شورای فرهنگی منطقه 20 از اجرای 638 برنامه فرهنگی ‌ـ مذهبی با محوریت مساجد و مشارکت مدیران محله خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت مذهبی شهرری و وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) تمهیدات لازم برای حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در اطراف این حرم شریف انجام شده است.

شهردار منطقه 20 به اجرای 638 برنامه فرهنگی‌ـ مذهبی همزمان با ایام محرم و صفر در سطح محله‌های 22گانه این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی مراسم‌های سیاهپوشان، عزاداری و سخنرانی مذهبی، همایش شقایق شش ماهه، تعزیه‌خوانی، عزاداری ویژه کودکان، همایش میثاق کودکان عاشورایی، همایش زنان عاشورایی، تقدیر از مداحان و ذاکرین اهل بیت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در مساجد و با مشارکت مدیران محله و شهروندان این منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری لازم با هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری مسجد محور، در ارتباط با تبلیغات محیطی و محصولات فرهنگی مورد نیاز آنها انجام شده است، خاطرنشان کرد: برپایی مسابقات فرهنگی مقاله‌نویسی و کتابخوانی، شب شعر، توزیع کتابچه و لوح فشرده آموزشی با موضوع احیای ارزش‌ها و پیام نهضت عاشورا از دیگر اقدامات حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 است که برای عزاداران حسینی در نظر گرفته شده است.

بابایی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی تصریح کرد: به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان امروز، مراسم‌هایی همچون یادواره شهدا، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدای گمنام از برنامه‌های اولویت‌داری است که در این ایام با نگاه ویژه‌ای برگزار می‌شود.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: به منظور هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) یک‌هزار و 200 مترمربع تبلیغات فرهنگی مذهبی در قالب بیلبورد، پرتابل، پیام‌های مذهبی بر روی عرشه پل‌ها در محیط شهری نصب می‌شود.

این گزارش حاکی است، شورای فرهنگی شهرداری منطقه 20 با حضور عظیم بابایی شهردار منطقه 20، قائم مقام، معاون امور اجتماعی شهرداری منطقه 20، مسئول امور مساجد شهرری و فعالان و نخبگان فرهنگی شهرری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد و تمام اعضای شورای فرهنگی نقطه نظرات خود را نسبت به برنامه‌های اعلامی حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در ایام محرم و صفر اعلام کردند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول