اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فضای مدارس و ادارات حسینی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در راستای زنده نگهداشتن نهضت حسینی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برنامه‌هایی را در ادارات و مدارس برگزار می‌کند.

فضای مدارس و ادارات حسینی شود

جلال امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، اظهار کرد: ماه محرم ماه قیام، شهـادت، ماه غلبه خون بر شمشیر و حق بر باطل است.

امینی ادامه داد: امام حسین (ع) مختص به زمان خاصی نبوده است و این بزرگوار ابدی است.

وی با بیان اینکه در راستای زنده نگهداشتن نهضت حسینی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برنامه‌هایی را در ادارات و مدارس برگزار می‌کند، افزود: باید در ادارات و مدارس پرچم‌های عزاداری نصب شود و باید فضا، فضای حسینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم عزاداری و سینه‌زنی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای شرکت همکاران و دانش‌آموزان در مراسم عزاداری مدارس انجام شده است.                     

وی تبیین فلسفه  قیام امام حسین (ع) در مراسم آغازین برای دانش‌آموزان، قرائت و توضیح مختصر احادیث برگزیده از سالار شهیدان توسط همکاران فرهنگی پیش از شروع کلاس درس، طراحی و اجرای مسابقات فرهنگی شامل مقاله‌نویسی، انشانویسی با عناوین فلسفه قیام حسینی و تاثیر عنصر امر به معروف و نهی از منکر و... را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان دانست.

امینی از برگزاری نشست‌های دینی با موضوعیت تشریح محرم حسینی با دعوت از روحانیون بومی و اعزامی از قم با هماهنگی اداره کل آموزش وپرورش خبر داد و گفت: در ادارات تابعه و مدارس نیز زیارت عاشورا برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه یاران امام حسین (ع) از پوسترهای ارسالی سنوات قبل در مدارس با دعوت از دانش‌آموزان مدارس هم‌جوار برای بازدید، برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم عزاداری در همه مدارس و ادارات تابعه به صورت روزانه و تشکیل هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزی به نحوی که هر مدرسه دارای یک هیئت عزاداری باشد را از دیگر برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در ماه محرم برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: استعداد‌یابی تربیتی مداحان اهل‌بیت (ع) و مسابقه مداحی برای اجرای برنامه‌های مذهبی، شناسایی، تشکیل، تقویت و حمایت از هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی براساس دستور‌العمل ارسالی، شرکت فعال همکاران و دانش‌آموزان نواحی سه‌گانه در هیئت عزاداری فرهنگیان و دانش‌آموزان شهر کرمانشاه و تشکیل و راه‌اندازی هیئت متناظر در مابقی شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی ماه محرم است.

انتهای پیام/2700/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول