اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

محرم توطئه‌های دشمنان را برهم می‌زند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: مسلمانان با برپایی عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم نقشه‌های دشمنان اسلام علیه اهل‌ بیت (ع) را نقش بر آب می‌کنند.

محرم توطئه‌های دشمنان را برهم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام ادیب یزدی در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان قزوین که در تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان استکبار جهانی از جمله آمریکا و صهیونیست فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای علیه اعتقادات و ارزش‌های اسلامی مسلمانان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام هزینه‌های بسیاری را برای کم‌رنگ کردن فرهنگ دینی، مذهبی و فرهنگی در ایران می‌کنند، ابراز کرد: آنان با بیش از 1500 شبکه ماهواره‌ای علیه اهداف امام حسین (ع)، روحانیت، امامت و ولایت شیعیان فعالیت می‌کنند تا با جسارت و تحقیر کردن مسلمانان بتوانند این فرهنگ را در آنان از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: دشمنان اسلام از جمله صهیونیست، بهائیت، وهابیت، منافقان و شیطان‌پرستان اعتقادات مشترکی با یکدیگر ندارند ولی برای ضربه زدن به اعتقادات دینی مسلمانان اختلافات را کنار گذاشتند تا بتوانند با متحد شدن ارزش‌های اسلامی را خدشه‌دار کنند.

ادیب یزدی ادامه داد: مسلمانان نیز با بصیرت، هوشیاری، همدلی و انسجام باید اتحاد و وحدت محکمی ایجاد کنند تا نقشه‌های شوم دشمنان اسلام نتواند خدشه‌ای به اعتقادات دینی و مذهبی آنان وارد کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی را علیه ایران انجام دادند، بیان کرد: مردم این کشور تاکنون هرگز اجازه به آنان ندادند تا نقشه‌های شوم خودشان را عملی کنند و از این به بعد هم چنین اجازه‌ای به آنان نمی‌دهند.

گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه قزوین از استان‌های محور فرهنگی در کشور است، ابراز کرد: مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) در این شهر پیشینه دیرین دارد که نحوه مطلوب آن باید برای سایر استان‌ها الگو باشد.

وی با اشاره به اینکه عزیزالله از القاب امام حسین (ع) است، اذعان کرد: مجلس عزاداری که برای این امام بزرگوار آماده می‌شود ملائکه الهی برای شرکت در آن مجلس از یکدیگر سبقت می‌گیرند که این مطلب بیانگر عظمت سوگواری این امام رئوف است و در نزد خداوند اجر والایی دارد.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی که با برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) پرچم عاشورا را برپا می‌کنند وظیفه سنگینی در مدیریت این مراسم‌ دارند که باید جانانه برای حفظ این پرچم همت کنند تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی با یکدیگر همدل، هماهنگ و یک رنگ باشند و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با هدف کسب رضای خداوند انجام دهند،‌ یادآور شد: آنان باید در رفع مشکلات یکدیگر کمک کنند تا بتوان فرهنگ عاشورا را به نحو مطلوبی در بین مردم گسترش دهند.

بیان اهداف عاشورا در هیئت‌های مذهبی

وی با بیان اینکه معنویات عالم در محرم، عظمت محرم در دهه اول آن، عزت دهه اول محرم در عاشورا و اوج عظمت عاشورا در ظهر عاشورا است، ابراز کرد: بر این اساس باید مردم با درک معرفت اهل‌ بیت (ع) این روز را درک کنند و از آن برای ارتقای سلامت معنوی اخلاقی خودشان بهره‌مند شوند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید هر فردی که وارد مجلس امام حسین (ع) می‌شود، احترام بگذارند و تفاوتی بین آنان قایل نشوند بلکه با خوش‌‌آمد گویی به آنان خشنودی سیدالشهدا (ع) را کسب کنند.

ادیب یزدی با اشاره به اینکه هر مکانی که پرچم امام حسین (ع) برافراشته می‌شود، آنجا آبادترین نقطه عالم است، ابراز کرد: عزاداران این امام بزرگوار با کسب معرفت حسینی در این ماه می‌توانند به ایشان نزدیک‌تر شوند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بیان کرد: رفتار و کردار مسئولان هیئت‌های مذهبی در مراسم سوگواری امام حسین (ع) باید الگو و اسوه دیگران باشد تا جوانان علاقه و انگیزه بیشتری در مراسم آنان داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید برای بیان اهداف و پیام عاشورا در هیئت‌ها همت کنند تا عزاداران امام حسین (ع) واقعه عاشورا را با معرفت درک کنند و نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول