اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

موفقیتی در ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها نداشتیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: برای ساماندهی مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی موفقیت لازم را نداشته و خوب عمل نکردیم.

موفقیتی در ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در دشتی گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای ترویج معارف دینی و تبیین ارزش‌های الهی مجالس ایام محرم و صفر است.

امام جمعه خورموج افزود: ما مفتخر به این هستیم که هر چه داریم از باورها، اعتقادات، تقیدها و احساسات و عواطف مردم نسبت به خدا، دین و اهل بیت(ع) در سایه مجالس امام حسین(ع) در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی یادآور شد: ماه محرم نه تنها در کشور بلکه در جهان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: در این ماه مردم به حالت خودجوش عزاداری و مسجد و حسینیه احداث و اداره و مراسم سینه‌زنی و عزاداری برگزار می‌کنند.

وی گفت: برای ساماندهی مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی موفقیت لازم را نداشته و خوب عمل نکردیم.

مصلح خاطر نشان کرد: واقعا در مساجد و حسینیه‌ها برخی دلسوزانه عمل و در چارچوب مورد نظر حرکت می‌کنند، ولی بعضی از آنها هستند که روش مطلوب و عملکرد خوب و مناسبی ندارند و هیچ کس هم نمی‌تواند متولی این کار باشد که او را عزل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی یادآور شد: در شهرستان دشتی کسانی متولی امور مسجد هستند، ولی صلاحیت لازم برای اداره مسجد و هیئت را ندارند با توجه به اینکه مساجد محور هستند و هر چند ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و به نوعی سپاه دخیل است.

این مسئول یادآور شد: باید با استفاده از راهکارهای فرهنگی از ورود بدعت و خرافه به ویژه شدّه به آیین‌های سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در ماه محرم و صفر جلوگیری کرد.

وی ضمن تاکید بر آسیب‌شناسی در ایام محرم تاکید کرد: باید آسیب‌هایی را که آیین‌های ماه محرم و صفر را تهدید می‌کند شناسایی و بررسی کنیم و برای جلوگیری از ورود شدّه، بدعت، خرافه و انحراف در دستور کارهای متولیان امر به طور جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/66001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول