اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

سهم زنان در ارتکاب جرائم 12 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون قضائی و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان گفت: 88 درصد جرائم در استان کرمان را مردان مرتکب شده‌اند و سهم زنان در ارتکاب جرائم 12 درصد است.

سهم زنان در ارتکاب جرائم 12 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمدصادق شجاعی اظهار داشت: آمار پرونده‌های کیفری وارده به دادگستری استان در سال جاری حاکی از ارتکاب 88 درصدی جرائم توسط مردان است.

وی با بیان اینکه سهم زنان در ارتکاب جرائم 12 درصد است که بیشتر مربوط به حوزه مواد مخدر، ضرب و جرح، توهین و سرقت بوده است، بیان داشت: با توجه به اینکه مردان به عنوان قشر فعال جامعه بیش از زنان درگیر مسائل معیشتی هستند، مقداری از این افزایش طبیعی به نظر می‌رسد.

آموزش مسائل حقوقی به دانش‌آموزان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: آموزش مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان کرمان با هشت موضوع انجام می‌گیرد.

حمید خالقی اظهار داشت: پیرو مذاکرات انجام گرفته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اداره کل آموزش و پرورش آموزش مسائل حقوقی با هشت موضوع در 24 دبیرستان شهرستان کرمان از 9 آبان ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مسائل توسط قضات برجسته استان بیان و دانش‌آموزان با طرح سئوالات آگاهی خود را در زمینه دانش حقوقی ارتقا می‌دهند، افزود: این امر نقش مهم و مؤثری در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

این مقام قضایی همکاری مدیرکل آموزش و پروش استان و همکاران وی را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد: در سایه همکاری و تعامل اداره کل آموزش و پرورش و آموزش مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش و پیشگیری جرائم باشیم.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول