اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

پیشگیری قضایی مؤخر بر پیشگیری فرهنگی در مقابله با جرائم است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشگیری قضایی مؤخر بر پیشگیری فرهنگی در مقابله با جرائم است چراکه بیشتر جرائم ریشه فرهنگی دارند.

پیشگیری قضایی مؤخر بر پیشگیری فرهنگی در مقابله با جرائم است

الماس گشتاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به فرهنگ‌سازی کاهش وقوع جرم در استان اظهار کرد: متأسفانه یکی از مشکلات پیش‌ رو مقدم بودن پیشگیری‌های انتظامی بر پیشگیری‌های فرهنگی بوده که بایست این روند به صورت معکوس در جامعه نهادینه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد پدیده جرم در جامعه را امری طبیعی دانست و اذعان کرد: با تدابیر صورت گرفته و جلسات متعدد در حوزه کاری خود طرح فرهنگ‌سازی عفو و گذشت در دستور کار فعالیت‌ها قرار گرفت.

این مسئول استانی در باب اهمیت صلح و سازش در جامعه عنوان کرد: مقوله صلح و سازش از بدو حیات برای بشر موجود بوده که بسته به اعتقادات فردی این مهم می‌تواند در میان مردم زمینه‌سازی شود.

وی افزود: بهترین روش‌های کاهش جرم به سه دسته پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی، انتظامی و پیشگیری قضایی تقسیم‌بندی می‌شود.

گشتاسبی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی، اجتماعی و گسترش اقدامات فرهنگی اولین روش و مهمترین مورد کاهش جرایم در جامعه قلمداد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: چنانچه هزینه ارتکاب جرم را افزایش داده و زمان وقوع جرم را از مجرم بگیریم اقدامات خوبی در راستای کاهش جرایم صورت می‌گیرد.

این مسئول به مشکلات پیشگیری قضایی اشاره کرد و گفت: در صورتی که پیشگیری فرهنگی کارگشا نبود از پیشگیری قضایی استفاده می‌شود که به دلیل وقت‌گیر بودن و بازماندن افراد از کار و تحصیل مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

گشتاسبی افزود: با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های انجام شده سعی بر آن داریم که میزان جرم و جنایت در استان را به کمترین میزان خود برسانیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول