اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه مقابله با جرائم سایبری دادگستری خراسان‌رضوی:

قانون مقابله با جرائم رایانه‌ای به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه مقابله با جرائم سایبری دادگستری خراسان‌رضوی گفت: قانون مقابله با جرائم رایانه‌ای به عنوان متمم قانون مجازات اسلامی به تصویب رسید.

قانون مقابله با جرائم رایانه‌ای به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین پرسا ظهر امروز در نشستی خبری در محل سالن جلسات دادسرای عمومی انقلاب مشهد اظهار کرد: در ارتباط با جرائم سایبری از سال‌های گذشته در دادسرا اقداماتی انجام شده است، اما عنوان منسجمی نداشته است و این مسئله در سال‌های اخیر مدون شده است.

رئیس کارگروه مقابله با جرائم سایبری دادگستری خراسان‌رضوی یادآور شد: به همین منظور در مجتمع شهید قدوسی مشهد که جرائم ویژه بررسی می‌شد، فضاهایی نیز برای بررسی جرائم سایبری در نظر گرفته شد.

پرسا ادامه داد: کارگروه جرائم رسانه‌ای نیز اخیرا شروع به کار کرده است و البته این کارگروه بسیار نوپا است و برای ادامه فعالیت خود نیازمند تعامل و همکاری سایر ارگان‌ها است.

وی افزود: علاوه بر این، کارگروه‌های متعددی نیز برای بررسی تخلفات اینترنتی تشکیل شده است و دادگستری خراسان‌رضوی نیز در این مسئله کاملاً مشارکت داشته است.

پرسا گفت: جرائم سایبری که در حال حاضر در کشور رخ می‌دهد، دارای طبقات و انواع مختلفی است و از جمله آنها می‌توان به جرائم مالی اینترنتی، جعل اسناد از طریق رایانه، هتک حیثیت و مزاحمت‌های رایانه‌ای و نشر اکاذیب از طریق فضای سایبری اشاره کرد.

رئیس کارگروه مقابله با جرائم سایبری دادگستری خراسان‌رضوی تاکید کرد: برای مقابله با این دسته از جرائم، خوشبختانه در کشور ما متن قانونی مرتبط با جرائم رایانه‌ای در سال‌های اخیر توسعه یافته است که مهم‌ترین آن، قانون جرائم رایانه‌ای است که به عنوان متمم قانون مجازات اسلامی تدوین شده است.

پرسا در ادامه با اشاره به جرائم رایانه‌ای با استفاده از نرم‌افزارهایی خاص بیان کرد: در قوانین ذکر شده است که تنها از نرم‌افزارهایی حمایت می‌شود که شورای عالی انفورماتیک آن نرم‌افزار را تائید کرده باشد.

وی ادامه داد: البته در مواردی دارای خلا قانونی نیز هستیم؛ برای مثال، یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی ما در مقابله با جرائم رایانه‌ای، بحث صلاحیت‌های محلی است و یا اینکه آئین دادرسی ویژه جرائم رایانه‌ای وجود ندارد.

پرسا در ادامه با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مقابله با جرائم رایانه‌ای اظهار کرد: رسانه‌ها در این زمینه وظیفه بسیار خطیری را برعهده دارند و باید برنامه‌هایی مناسب در صداوسیما تدارک دیده شود و در ساعاتی مناسب برای مردم پخش شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول