اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد

افزایش برخی جرائم خرد به دلیل شرایط کنونی اقتصاد کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی از افزایش برخی جرایم خرد به دلیل شرایط کنونی اقتصاد کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که جرایمی مانند قتل،درگیری‌های خشن و تجاوز به عنف کاهش محسوس داشته است.

افزایش برخی جرائم خرد به دلیل شرایط کنونی اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار اسماعیلی احمدی‌مقدم امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در قم با اشاره به کاهش تهدیدات امنیتی در داخل کشور ابراز کرد: میزان امنیت در کشور رو به افزایش بوده و مصونیت خوبی برای هم‌وطنان در زمینه تروریسم و زندگی در مرزها ایجاد شده است.

وی افزود: وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران همکاری گسترده‌ای با نیروی انتظامی دارند و با عوامل ترور و ناامنی برخورد می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سیر نزولی جرایمی مانند قتل، درگیری‌های خشن و تجاوز به عنف در کشور گفت: شرایط کنونی اقتصادی موجب شده است که برخی جرایم خرد بیشتر شوند اما در مجموع شاهد کاهش جرایم هستیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد جرایم دارای منشأ مواد مخدر هستند عنوان داشت: در خصوص افزایش نظم اجتماعی و کاهش تصادفات منجر به فوت وضعیت مطلوبی در کشور حاکم است.

احمدی‌مقدم خاطر نشان کرد: در سال 84 میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات 28 هزار نفر در سراسر کشور بود که امروز به 19 هزار نفر رسیده در حالی که میزان خودروها سه برابر شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به استاندارد تصادفات منجر به فوت فاصله داریم افزود: این میزان با توجه به میزان تصادفات باید حداکثر 10 هزار نفر باشد که ما نیز در صدد کاهش این آمار هستیم.

وی ادامه داد: در مسائل اخلاقی، توزیع قرص‌های روان‌گردان و برگزاری پارتی‌های شبانه هم شاهد روند کاهشی هستیم اما تلاش می‌کنیم به وضعیت مطلوب برسیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌های دشمنان وضعیت عفاف و حجاب در کشور مطلوب است گفت: در خصوص وضعیت معیشتی، بصیرت‌افزایی و دیگر مسائل مربوط به کارکنان نیروی انتظامی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و سالانه بیش از 5 هزار نفر در دوره‌های بصیرتی شرکت می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 20 درصدی جرایم کارکنان نیروی انتظامی در سال گذشته افزود: بر اساس گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، این میزان در شش ماهه نخست سال جاری به 30 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ق/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول