اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان خبر داد

کاهش 11 درصدی جرائم نیروهای مسلح در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: جرائم نیروهای مسلح استان اصفهان در هفت ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

کاهش 11 درصدی جرائم نیروهای مسلح در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم مهرانفر پیش از ظهر امروز در نوزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به اینکه اقتدار و موفقیت هر کشو در عرصه بین‌الملل به استقلال همه جانبه در همه ابعاد نیازمند است، اظهار کرد: بدون شک نقش اقتصاد در هر جامعه غیرقابل انکار است.

وی با تاکید به اینکه اقتصاد پویا یک کشور را به نقطه اوج می‌رساند، افزود: کشوری می‌تواند خود را مستقل بنامد که در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی مستقل باشد و خلأهای ناشی غیر موجب فروپاشی آن نشود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان تصریح کرد: کمیسیون‌های چهارگانه فرماندهان و مسئولان حفاظت و اطلاعات، عقیدتی و سیاسی، نمایندگی ولی فقیه و مسئولان بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی استان اصفهان برگزار و هشت جرم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: عنوان مجرمانه اختلاس، رشاء و ارتشاء، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع، سرقت، فروش اموال و اشیای نظامی، تبانی در معاملات و استفاده از اموال دولتی و سهل‌انگاری منجر به ایراد خسارت به اموال دولتی از جمله این موارد است.

مهرانفر گفت: برگزاری این مجمع به معنای اینکه در نیروهای مسلح زیاد جرائم مالی رخ می‌دهد نیست بلکه هدف پیشگیری و کاهش همان جرائم احتمالی است.

وی اضافه کرد: تلاش گسترده سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت آگاه سازی و آموزش و توجیه نیروها از نظر آماری میزان جرائم ارتکابی نیروهای در سراسر کشور به خصوص در استان اصفهان را نسبت به سایر اقشار کمتر و در حد قابل قبول عنوان کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: در بررسی‌های تطبیقی آمار سال90 نسبت به مدت مشابه 89 جرائم نیروهای مسلح در اصفهان 12 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین در مدت مشابه هفت ماهه سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل جرائم قضایی نیروهای مسلح در اصفهان 11.13 درصد کاهش داشته است.

مهرانفر به فرمایش رهبر معظم انقلاب به اهمیت مسئله اقتصادی اشاره کرد و افزود: فشارها و تهدیدات و تحریم‌های استکبار جهانی همچنان بر کشور ما وجود دارد، چنانکه رهبر معظم هر سال شعار سال را مرتبط با امر اقتصادی بیان می‌کنند.

وی با اشاره به درآمد متوسط نظامیان و تهدید به آلوده‌شدن احتمالی کارکنان نیروهای مسلح به جرائم مالی گفت: هر چند نرخ ارتکاب جرائم مالی اندک است اما احتمال ارتکاب و آلودگی به این دسته از جرائم به جهت شرایط جامعه‌ می‌تواند یک تهدید باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: جهت استمرار سلامت نیروهای مسلح باید اقدامات پیشگیرانه را برای عدم رسوخ آلودگی مالی بررسی کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول