اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر:

مساجد بهترین سنگر مقابله با حربه‌های دشمنان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر گفت: مساجد بهترین سنگر مقابله با حربه‌های دشمنان هستند.

مساجد بهترین سنگر مقابله با حربه‌های دشمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حجت‌الاسلام علی خلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مساجد بهترین مکان برای مقابله با خدعه‌ها و حربه‌های دشمنان هستند، اظهار داشت: فرهنگ بالای مردم منطقه شبستر ایجاب می‌کند فضای مساجد برای برنامه‌های فرهنگی و استفاده جوانان از برنامه‌ها آماده شود و هیئت امنای مساجد در اجرای برنامه‌ها همکاری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر به وجود 220 مسجد و بقاع متبرکه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام یافته در 74 مسجد نسبت به نصب مجاور مساجد اقدام شده است که قسمتی از هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی آنان از طریق این اداره واریز شده تا به این وسیله فضای مساجد برای پخش اذان و اقامه نمازهای جماعت آماده شوند.

وی نقش هیئت‌های امناء مساجد را در پربارتر شدن برنامه‌ها موثر خواند و تصریح کرد: هیئت امناء مساجد باید در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با متولیان و امامان جماعت همکاری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر افزود: در آینده در نظر داریم برای پیشبرد اهداف فرهنگی و مذهبی در مساجد از جوانان تحصیلکرده و آگاه به مسائل دینی در ترکیب هیئت امنای مساجد استفاده کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان شبستر از این تعداد یک‌هزار نفر است که تاکنون 600 نفر برای تربیت در کلاس‌های مربوطه ثبت‌نام کرده و هم‌اکنون 10 کلاس تربیت حافظ قرآنی توسط مربیان شهرستان شبستر در بقاع متبرکه و مساجد منطقه در حال اجراست.

خلیلی برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات فعالان قرآنی را یادآور شد و افزود: 200 نفر از فعالان قرآنی در سال‌جاری در مسابقات سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف شرکت کرده‌اند، در حالی که این تعداد در سالیان گذشته از 25 نفر فراتر نرفته بود و این ناشی از تلاش مثمرثمر و تبلیغ چهره به چهره بود که این موفقیت بزرگ حاصل شد.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول