اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قاینات در مجلس:

برند زعفران جهان به نام قاینات ثبت شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان قاینات در مجلس گفت: برند زعفران و زرشک جهان می‌تواند به نام قاینات به ثبت برسد.

برند زعفران جهان به نام قاینات ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد هروی عصر امروز در پنجمین جشنواره طلای سرخ خراسان جنوبی که در شهرستان قاینات در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مهم وقتی انجام می‌شود که تنها به کشت آن توجه نشود بلکه کشت و صنعت زعفران را در خراسان جنوبی داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر کشت و صنعت این محصول مهم باید به عنوان ارزش افزوده نیز بتوانیم آن را در اعتبارات ملی تزریق کنیم. 

*قاینات پایتخت زعفران ایران است

نماینده مردم شهرستان قاینات در مجلس شورای اسلامی گفت: از شهرستان قاینات به عنوان پایتخت زعفران نام برده می‌شود و نام زعفران تداعی کننده کیفیت و کمیت این محصول در این شهرستان است.

هروی از موافقت وزیر جهاد کشاورزی با استقرار دبیرخانه دائمی زعفران در شهرستان قاینات خبر داد و تصریح کرد: توجه جدی به پژوهش نیز می‌تواند ما را در فرآیندهای تولید زعفران کمک کند.

وی بر استفاده از تسهیلات دولتی در ارتقای محصول زرشک و زعفران تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به تولید زعفران با تکیه بر درآمدزایی و زیر ساخت‌های علمی باید طوری باشد که رویکرد کیفی را تغییر ندهد.

عضو هیئت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی نیز از اختصاص 65 درصد تولید زعفران جهان به ایران خبر داد و گفت: زعفران ایران به 41 کشور دنیا صادر می‌شود.

عبدالله ملافیلابی با بیان اینکه 98 درصد زعفران ایران در خراسان رضوی و جنوبی تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر زعفران به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است.

وی یادآور شد: طی یک سال گذشته 133.5 تن صادرات رسمی کشور با ارزش 450 میلیون دلار به زعفران اختصاص داشته است.

عضو هیئت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی به ایجاد اشتغال این محصول اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در مرحله کاشت 27 نفر اشتغال‌زایی، در مرحله داشت 72 نفر و در مرحله برداشت 190 نفر اشتغال در این محصول ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول