اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

مصرف ‌‌زعفران‌ افسردگی را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: مصرف گیاه زعفران در پیشگیری از افسردگی موثر است

مصرف ‌‌زعفران‌ افسردگی را از بین می‌برد

الهه گرامی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: کاشت زعفران در ایران، قدمتی 3 ‌هزار ساله دارد و این گیاه رنگی و گرانبها چندین سال بدون ‌ساقه بوده و پیاز دارد و به علت اینکه در خاک کویر به عمل می‌آید به طلای سرخ شهرت یافته است.

وی با بیان اینکه ریشه این گیاه دارای خاصیت درمانی فراوانی است، افزود: زعفران برای جلوگیری از حالت آلودگی، ورم گوش، جلا دادن چشم و به عنوان آرامش بخش و... استفاده می‌شود.

گرامی‌پور اظهار داشت: از این گیاه باید در طول روز برای هر نفر به میزان یک تا دو گرم به صورت دم‌کرده استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه گلبرگ‌های زعفران در درمان برخی بیماری‌ها موثر است بیان کرد: گلبرگ‌های این گیاه به علت وجود آنتی‌اکسیدان موجود در خود دارای خاصیت ضدسرطانی هستند و در موادغذایی برای رنگ غذا از آن نیز بسیار استفاده می‌شود.

کارشناس آموزش و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه زعفران برای سلامتی انسان مضر است عنوان کرد: مصرف بیش از اندازه این گیاه سبب بروز سردرد و سقط  جنین زنان باردار می‌شود.

وی درباره خاصیت ضدافسردگی گیاه زعفران گفت: براساس تحقیقات امروزی نشان می‌دهد که زعفران دارای خواص ضدافسردگی بوده و همچنین در طب سنتی به زعفران خواص فرح‌بخشی و خنده‌آوری نیز داده شده است.

گرامی‌پور تاکید کرد: گیاه زعفران ضدافسردگی است واین گیاه با میزان مصرف 30 میلی‌گرم در روز اثرات ضدافسردگی قابل‌توجهی در بیماران افسرده سرپایی با شدت ضعیف یا متوسط را دارد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول