اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با آموزش 10 مهارت زندگی

دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری مهارت «نه گفتن» را فرا می‎گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‎کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با شرکت در دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت «نه گفتن» در برابر تهدیدها را فرا می‎گیرند.

دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری مهارت «نه گفتن» را فرا می‎گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد امینی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این استان اظهار داشت: این روزها به دلیل تغییرات پیچیده فرهنگی متاسفانه در گوشه و کنار دنیا و کشور شاهد خبرهای نگران‌کننده اجتماعی و عاطفی زیادی از کودکان هستیم.

وی افزود: وجود این خبرها به ما آگاهی می‌دهد که کودکان ما نیازمند این هستند که مهارت‎های لازم و ضروری برای زندگی کردن را بیاموزند تا از خطرات اجتماعی پیرامون مصون بمانند.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‎کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به سابقه اجرای طرح آموزش مهارت زندگی در این استان گفت: برنامه مهارت زندگی از سال تحصیلی 82-81 در تعدادی از مدارس استان اجرا شد که با توجه به استقبال دانش‌آموزان و اولیا از اجرای این طرح، در سال‎های بعد نیز این طرح به صورت گسترده‎تر اجرا شد.

امینی هدف کلی از اجرای این طرح در سطح مدارس را ارتقای توانمندی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر از اهداف کلی ما در اجرای این طرح است اگرچه که ارتقای سطح آگاهی‎های پیشگیرانه و توانمندسازی دانش‎آموزان در برابر خطرات و تهدیدات دیگر نیز در اجرای این طرح مورد توجه است.

وی ادامه داد: افزایش مهارت به معنای افزایش مهارت فنی نیست در واقع این طرح یک برنامه پیشگیری و ارتقایی است که سعی دارد توانایی روانی دانش‌آموزان را افزایش بدهد.

امینی همچنین با اشاره به 10 مهارت پیش‌بینی شده در این طرح برای ارائه به دانش‌آموزان افزود: مهارت خودآگاهی، مهارت همدلی، مهارت‎های حل مسئله، مهارت تفکر خلاق و مقابله با هیجان از جمله این مهارت‌ها هستند که طی آن سعی می‌شود تا دانش‌آموزان با فراگیری آن توانایی نه گفتن در برابر تهدیدها را فرا گیرند.

انتهای پیام/68001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول