اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه:

خانواده‌ها برای ارتقای مهارت‌های زندگی نوجوانان تلاش کنند

خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه گفت: خانواده‌ها به ویژه مادران برای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی نوجوانان و کودکان خود بیش از پیش باید تلاش کنند.

خانواده‌ها برای ارتقای مهارت‌های زندگی نوجوانان تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ویدا چشم‌براه ظهر امروز در همایش بهداشت روان ویژه خانواده‌های پرسنل تیپ 41 ارتش که در سالن آمفی‌تئاتر سینما سرباز قوشچی برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه نوجوانان از بدو ورود به جامعه افراد موفق و مفیدی شوند باید والدین آنها مسئله تربیت را جدی‌ گرفته و روش‌های نوین پرورشی را در مورد آنها به کار ببرند.

وی با تاکید بر اینکه برای اجتماعی بارآوردن فرزندان باید اهتمام شود، اضافه کرد: باید کودکان را از سن پایین با نظم، انضباط، مقررات و وظایف اجتماعی‌شان به طور مطلوب آشنا کرد تا با شخصیتی قوی توام با اعتماد به نفس در جایگاه‌های مختلف ظاهر شوند.

چشم‌براه اضافه کرد: طبق تعریف ارائه شده از سازمان بهداشت جهانی، بهداشت روان به توانایی کامل برای ایفای نقش اجتماعی، روانی و جسمی اطلاق می‌شود به طوری که این سازمان معتقد است بهداشت روانی فقط عدم وجود بیماری و عقب‌ماندگی نیست بنابراین کسی که احساس ناراحتی نکند از نظر روانی سالم محسوب می‌شود.

چشم‌براه گفت: تامین سلامت جسمانی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی اعضای خانواده، تلاش برای شناخت رفتار خود و خانواده، برقراری روابط حسنه، ایجاد ارتباط صمیمانه و حفظ اسرار، تقویت اعتمادبه‌نفس، احساس رضایت از زندگی، آموزش خانواده‌ها برای کمک به پیشبرد اهداف صحیح اجتماعی از جمله اهداف مبحث بهداشت روان در خانواده است.

این کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت ارومیه اظهار داشت: احترام گذاشتن به خود و دیگران، شادی و مثبت‌اندیشی، آگاهی از نقاط ضعف و قدرت خودآگاهی، انعطاف‌پذیری، داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و تحمل ناکامی‌ها، داشتن توانایی حل مشکلات، بهره‌گیری از اوقات فراغت حفظ تعادل هنگام مواجه با مشکلات اجتماعی، داشتن روابط سازنده با دیگران از جمله ویژگی‌های فرد سالم محسوب می‌شود که در شکل‌گیری چنین شخصیتی بانوان نقش زیادی دارند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول