اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تأکید کرد

آموزش مهارت‌های زندگی در مؤسسات آموزش عالی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در مؤسسات آموزش عالی این شهرستان تأکید کرد.

آموزش مهارت‌های زندگی در مؤسسات آموزش عالی

بهلول کشاورز هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در روستاها و مناطق شهری شهرستان آبیک، انتظار می‌رفت مؤسسات آموزش عالی نیز در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی استقبال کنند که متأسفانه این امر تاکنون تحقق نیافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه قشر دانشجو از سطح آگاهی بیشتری نسبت به اقشار دیگر جامعه برخوردار است، می‌طلبد که مسئولان مؤسسات آموزش عالی نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی حساس‌تر باشند که علی‌رغم انتظاراتی که از مسئولان مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک داشتیم، کوچک‌ترین حرکت و اهمیتی به این موضوع داده نشد.

این مسئول ارتقای سطح سلامت روان و افزایش مهارت زندگی در بین افراد جامعه را از برنامه‌های مهم و دغدغه بهزیستی ذکر و خاطرنشان کرد: امروز آموختن مهارت زندگی برای تمام آحاد جامعه از کودکان گرفته تا سالخوردگان ضروری است، چراکه انسان در هر دوره از زندگی‌اش به یادگیری مهارت‌های زندگی نیازمند است.

مسئولان در زمینه آموزش مهارت زندگی، فرهنگ‌سازی کنند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش مهارت زندگی از سوی مسئولان در بین افراد جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید افراد جامعه به این مرحله از آگاهی برسند که در ارتقای سلامت روان خود حساس و احساس نیاز کنند تا با رغبت بیشتری در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کنند.

کشاورز هدایتی اضافه کرد: برنامه‌ریزان شهرستان آبیک نیز باید با یک عزم همگانی، بسترهای لازم برای مشارکت افراد در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را فراهم کنند.

وی ارتباط، خودآگاهی، کنترل خشم، حل مسئله، همدلی، مقابله با هیجانات و مقابله با استرس را از محورهای هفت‌گانه مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: به تناسب شرایط از این مهارت‌ها برای افراد جامعه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول