اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت

نواختن زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین

خبرگزاری فارس: به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین با حضور مسئولان محلی نواخته شد.

نواختن زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، صبح و عصر امروز با حضور مسئولان محلی زنگ مطالعه در مدرسه ابتدایی راه زینب قیروکارزین به صورت نمادین به صدا در آمد و به دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی این مدرسه کتاب اهداء و از طرح پیک مهر در مدیریت آموزش و پرورش قیروکارزین رونمایی شد.

فرماندار قیروکارزین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: با نواختن زنگ مطالعه در هفته کتاب و کتاب‏خوانی امید است که دانش‏آموزان به همراه معلمان و والدین خود، با شرکت گسترده در فعالیت‏های کتابخانه‏ای و عضویت رایگان، از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت کنند.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: تعامل، همیاری و مساعدت اداره کتابخانه‌های عمومی و مدیریت آموزش و پرورش به عنوان دو دستگاه فرهنگی موجب جهت‏دهی و تمرین بیشتر پژوهش و تحقیق از دوران تحصیلات ابتدایی با نظارت معلمان و کارشناسان می‏شود.

این مقام مسئول سرانه مطالعه را یکی از شاخص‌های مهم در تشخیص توسعه‌یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: برای تبیین این فرهنگ باید از دوران ابتدایی و سنین پایین کتاب خواندن را به کودکان آموزش داد تا کودکان با کتاب انس بگیرند.

صمدنژاد با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از اولویت‌های کاری مدیران و نیز خانواده‌های ما قرار گیرد، تصریح کرد: امروزه دنیای استکبار بیش از هر چیز بنیان خانواده‌های ما را مورد هجمه قرار داده‌اند چرا که فهمیده‌اند برای تسلط بر یک کشور باید جامعه و در رأس آن خانواده‌ها را متزلزل کنند.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش در انجام اقدامات ریشه‏ای ظرفیت‏های لازم را در اختیار دارد و باید با همیاری و مساعدت کتابخانه‏های عمومی شهرستان خلأهای موجود در کتاب‏ها، منابع آموزشی و تربیتی برای ارتقای دانش و معلومات کارشناسان، مدیران مدارس، معلمان و دانش‏آموزان برطرف شود.

به گزارش فارس، فرماندار قیروکارزین پس از این مراسم با حضور در کتابخانه عمومی شهر قیر ضمن بازدید از امکانات و کتاب‌های این کتابخانه با کارکنان این مجموعه نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول