اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان:

سرانه مطالعه در گلستان 59 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان گلستان گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشور 76 و در گلستان 59 دقیقه در روز است.

سرانه مطالعه در گلستان 59 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید حسین علوی پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران استان اظهار داشت: سال‎های گذشته در سنجش مطالعه تنها یک شاخصه از پنج شاخصه سرانه مطالعه مدنظر بود.

وی ابراز داشت: در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب‎های غیردرسی، روزنامه، نشریه، قرآن، ادعیه و مطالعه در فضای مجازی در سرانه مطالعه در نظر گرفته شده و برآورد می‎شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطر نشان کرد: سرانه مطالعه در گلستان در زمینه کتاب‎های غیردرسی 12 دقیقه است.

علوی با بیان اینکه تعداد کتابداران استان گلستان 200 نفر است متذکر شد: این افراد در نهاد کتابخانه‎های عمومی، کانون‎های مساجد، سازمان تبلیغات، آزمایشگاه‎ها و ... در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‎های عمومی باید 600 هزار نفر باشد اما متاسفانه این تعداد در گلستان 40 هزار نفر است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان با اشاره به اینکه نزدیک به 500 هزار نسخه کتاب در استان وجود دارد اظهار داشت: البته این تعداد کتاب به استثنای کتاب‎های دانشگاهی است.

علوی ابراز داشت: بر اساس نظرسنجی نهاد کتابخانه‎های عمومی بیشترین درخواست کتاب در حوزه ادبیات داستانی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و متاسفانه در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برخی مراجعان به کتابخانه‎ها خواستار کتاب‎های تخصصی هستند متذکر شد: در حوزه کتاب‎های دینی و امور اجتماعی نیز با کمبود مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها نهاد کتابخانه‎های عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور مستقل به خرید کتاب اقدام می‎کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطر نشان کرد: باید به ازای استانداردها برای هر شهروند 1.5 کتاب در نظر گرفته شود و 35 درصد جمعیت استان نیز باید عضو کتابخانه‎ها باشند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول